• Anonym (splittrad)

seroxat...rosenrot...ADHD...Diagnoser... help!

Jag försöker sluta med seroxaten men det är väldigt svårt då kroppen reagerar starkt med sinnesrubbningar mm. Vill testa rosenrot ett tag då seroxaten gör mig så himla seg både psykiskt och fysiskt. Jag har fått diagnosen social fobi, panikångest, post-traumatiskt stress symptom, kronisk deppression samt med borderlineproblematik.

MEN Jag själv är väldigt säker på att jag har ADHD.
    Många i min närmsta familj har fått ADHD diagnos, både systrar systerbarn, pappa och några kusiner... Eftersom min barndom var svår med bla incest och att jag har varit med om några mycket traumatiska händelser i ungdom - vuxentid så har jag fått posttraumatiska stressymptom. Den sociala fobin kommer garanterat pga att jag har varit med om svåra relationer och händelser. Eftersom jag är mycket medveten om att jag är "annorlunda" och har svårt att koncentrera sig mm så drar man sig naturligt undan andra människor.

Jag tror att seroxaten är helt fel medicinering för mig då den gör mig ännu mera splittrad och glömsk. Dessutom orkar jag ingenting. det enda posotiva är att den tar bort mycket av ångesten och mina hemska dag och nattdrömmar!

Nu när jag slutat med seroxaten känner jag mig mycket mera "levande" igen fast min gamla rastlöshet har kommit tillbaka och jag känner för att krypa ut igenom skinnet titt som tätt. Fast mardrömmarna och minnena kommer tillbaka som en blixt från klar himmel... Men jag har börjat ta lite mera initiativ och det känns bra.

Men jag tror att det hade varit bra för mig att testa någon ADHD medicin som finns på marknaden. Finns det någon som tar tex concerta el likn? Hur hjälper den? Är det NÅGON som har liknande problematik som jag? Eller är jag ensammast i världen?? :O

Ps: Finns det någon med ADHD som blivit hjälpt av rosenrot?

• Svar på tråden seroxat...rosenrot...ADHD...Diagnoser... help!
  • inte

Skaffa en diagnos så kan du få Concerta och dylikt utskrivet av en läkare. Olika preparat fungerar för olikamänniskor. Vissa blir hjälpta av Concerta, andra blir hjälpta av Strattera eller andra preparat. Dock hjälper det endast i de doser som läkare skriver ut.

• maddis72

Kolla det här forumet www.attention.se jättebra om du undrar över saker, finns förmodligen redan tusentals svar på frågan du ställde här.

Har du tagit upp det här med din läkare?

• Anonym (?)

Be läkaren om en annan medicin som hjälper!

Svar på tråden seroxat...rosenrot...ADHD...Diagnoser... help!