• mimmi 1

Lampskärm i form av adventsstjärna? finns det??

Jag har två fina lampor i köksfönstren. höga med jättefin "fot"
    Nu undrar jag om det nån har sett om det finns lösa skärmar, adventsstjärna att köpa?? har bara hittat komplett med fot å allt... tycker det känns så onödigt, eftersom jag redan har foten.. skulle vara så fiffigt att bara byta ut skärmen inför julen... nån??

• Svar på tråden Lampskärm i form av adventsstjärna? finns det??
  • mimmi 1

debhär tråden hamnade på helt fel ställe.... konstigt... hur gör jag nu?? ska ju vara under heminredning....

• jummie

Men köp en vanlig adventsstjärna som är meningen att hänga i fönstret o sätt fast den på den fot du har!

• Ladyn

Jo men det finns ju sådana, fick hem reklam om det nyligen! Kommer bara inte på vilken affär det var nu såklart, ska kika om jag hittar det....

• Ladyn

Clas Ohlson! Kostar 149kr o då får man med en vanlig skärm att sätta på efter jul!!

• Ladyn

Åh om man kan läsa ordentligt någon gång, du har ju redan foten ju

• mimmi 1

Tack för svaren, trots att tråden hamnade på tokigt ställe.....
    jummie... hur ska jag kunna sätta fast en vanlig stjärna på en lampfot?? så att den inte vinglar ... tror inte det går så bra eller??

• jummie

mimmi: jo det går hur bra som helst!! Du snurrar ju bara lite ståltråd runt fästet som man vanligtvis sätter fast stjärnan med i sladden.

Sitter som berget!!

• mimmi 1

Tack för tipset jummie.... jag ska prova med det...
    trodde inte alls att det skulle funka...
    men en annan fundering då... måste hitta nån som inte är lika stor som en som hänger!!!! eller??

• jummie

mimmi: jag har en inredningsaffär där jag bor som säljer i alla herrans möjliga storlekar..så det finns! Allt beror ju på hur stora fönster du har o hur många blommor o annat skojigt som ska få plats oxå

• mimmi 1

Tack jummie för alla dina tips!!! nu blev jag glad!!
    det ska nog bli fint i mitt rätt stora köksfönster (burspråk)

Svar på tråden Lampskärm i form av adventsstjärna? finns det??