Mycket öronvax
Min 2 åring har så mkt öronvax! Topsar ut stora blobbar flera ggr i veckan. Varierar mängden från människa till människa eller? Annars börjag jag undra om nåt är fel! Men han har inte ont i örona eller pillar där.
Min 2 åring har så mkt öronvax! Topsar ut stora blobbar flera ggr i veckan. Varierar mängden från människa till människa eller? Annars börjag jag undra om nåt är fel! Men han har inte ont i örona eller pillar där.
Det skiljer mycket från person till person.
"Topsa" INTE för ofta eller för långt in. Det ökar produktionen av vax! Det bästa är att bara göra rent ytterst.
E som är 2,5 har haft likadant i ca 6 månader men nu börjar det äntligen lugna ner sig. Har gjort som Carisma95 säger torkat försiktigt & ytligt för att inte öka produktionen eller irritera - öronen ska ju så att säga sköta sig själva så långt som det är möjligt.
Man ska absolut inte använda tops i örona. Kan leda till eksem i öronen. Vaxen är bra och viktigt. Hindrar smuts och sådant. Min har mkt vax jag tar bort det yttre med en bomullskompress. Har själv öroneksem och det kommer bla av flitigt användande av tops.