• salvavinnie

Hur mycket får ni ut när ni pumpar...?

Jag har pumpat ut bröstmjölk några gånger och får väl ihop ca 50 ml från båda brösten... Är det "normalt" eller lite/mycket? Hur mycket får ni ut?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-12 12:52:51:
    Ja, 50 ml från båda brösten per "pumptillfälle" alltså.

• Svar på tråden Hur mycket får ni ut när ni pumpar...?
  • MoonFlight

När jag pumpade kom det mellan 50-80 ml ut ena och 125 ml ur det andra oftast. Ibland tom mer.

• JennyOEmilia

Du har säkert normalt mycket bröstmjölk.

Jag hade överproduktion ibland i mina bröst och då kunde jag pumpa ut 60 ml från 1 bröst. Men det var FÖR mycket!

Bebisen suger ju lättare ut mjölk också än vad en pump kan göra.

• porslinsd0cka

pumpade i morse då bröstet var smockfullt(!!).. nästan sprutade ut mjölk utan att man ens rörde i det.. då fick ja ut 100 ml, på 10 min sen hade jag inte tid längre..

• AnLeNo

Jag får ut max 20 ml efter en halvtimmes pumpande med elektrisk pump. Men jag har för lite mjölk.

• LillaEllan

åå fy jag hade mycke kunde pmpa ut 170ml hur fort som helst ur ena bröstet och andra kanske 150ml men det var i slutet då min son var 3mån.
    hur gammal e din bebis? när dom äe små äter dom ju inte så mycke min som åt ungeför 50ml när han var några veckor

• salvavinnie

Min son är drygt fyra veckor...

• Dionadel

80ml i ena och 110 ml i andra vart det för några timmar sen.

Fördelen med att vänta barn är att man vet var man har dem
  • Elin med Wilma och Alva

Jag har slutat pumpa nu, det var ju helt hopplöst, men jag fick ut mellan 15 och 20 ml/bröst som mest när jag pumpade. Allllldeles för lite med andra ord.

Har bytt nick, hette tidigare elin80
  • porslinsd0cka

när man pumpar så ökar man ju mjölkprodukitionen, du kanske inte har pumpat så länge än...

• sverker69

Jag får ut ca 150 ml ur ett bröst...

Svar på tråden Hur mycket får ni ut när ni pumpar...?