• Angie83

V15 och ingen mage?!

Jag är i vecka 15, och jag har inte fått någon mage alls, ska det vara så? Det syns ingenting, och så är man inne här på FL och ser alla magar, till och med dom som är i vecka 10 har ju en liten "bäbismage". Varför syns det inte på mig?? Någon mer som inte har någon mage alls?

• Svar på tråden V15 och ingen mage?!
  • powerbrud

hej hej jag är i vecka 17 och har inte riktigt fått den där gulliga bebis magen... men den har ju växt lite men inte mycket... lite tråkigt faktiskt Ledsen

• Berry

på mej började inte magen synas förräns i v.20-21
    har billder i mitt galleri om du vill kika..

• Sagofe

Det är fullt normalt.
    De som har tidiga magar har ofta barn sedan innab eller så är det uppsvällda tarmar som gör att magen putar, det är vanligt i början.
    På de flesta syns det inte förrän runt v 20.

• linda2007

hej

jag hade inte heller nån mage,, jag fick liten mage runt v 20,, men inte förräns nu i v 30 så reagerar alla på min mage. Innan trodde vissa att jag hade blivit lite tjock. Jag tyckte detta va jättejobbigt då, men nu när jag vet hur det är att ha en stor mage som är i vägen och kläderna trycker på den så var det skönt att den var liten länge.

Jag oroade mig att jag aldrig skulle få mage,, men den kommer,, kolla mina bilder så ser du,,
    Linda

• Nyfiken gul

min mage kom inte förrän i vecka 24 ungefär...

Det är faktiskt inte sååå vanligt att man har mage i vecka 15...

• struntan

Hej ,var inte orolig över maggen. Den kommer! Har varit gravid 4 ggr och hade ingen mage 1:a grav förrän v.17, men sen blev magen synligare tidigare och tidigare, i 4:e grav syntes det lite i 8:e v.
    Ha det bra och oroa dig inte:)

• Angie83

Hu.. vad skönt, man blir nog lite knäpp när man tittar runt på alla magbilder och ser alla "bäbismagar". Det värkar som om alla utom jag fått en mage =)Får vänta 5 veckor till då, om jag inte har fått någon då så kanske jag kan börja oroa mig =)

• Angie83

Tack alla för att ni orkar stötta en förvirrad förstagångare.. =)

• Nyfiken gul
    Angie83 skrev 2006-11-12 14:27:49 följande:
    Hu.. vad skönt, man blir nog lite knäpp när man tittar runt på alla magbilder och ser alla "bäbismagar". Det värkar som om alla utom jag fått en mage =)Får vänta 5 veckor till då, om jag inte har fått någon då så kanske jag kan börja oroa mig =)
    tänk också på att du ser din mage ur en heeeelt annan synvinkel än vad vi andra gör!!

Du ser magen uppifrån - vi ser den i profil!

Skulle du ha magbilder att visa upp skulle vi garanterat se den!!
  • hejlis

Hade inte heller ngn mage så tidigt. Runt v21-22 började det synas. Försök att hitta ngn bild( typ tecknad) på hur livmoder/bebis ser ut/ligger vecka för vecka. Då ser du att i v15 så behövs inget direkt "extrautrymme". Får man mage innan så är det oftast för att man svullnar ( å det kan man göra tidigt) Tycket det var skönt att inte få så mkt mage.

Svar på tråden V15 och ingen mage?!