Tips på vad jag kan baka? trött på sockerkaka...
Är det någon som har ngt smarrigt recept på ngt jag kan baka? Trött på sockerkaka, kladdkaka o sånt.
Men jätte sugen på något men vet inte på vad.
Är det någon som har ngt smarrigt recept på ngt jag kan baka? Trött på sockerkaka, kladdkaka o sånt.
Men jätte sugen på något men vet inte på vad.
sockerkaka kan ju varieras i det oändliga Det är jättegott tex att byta ut en del av vätskan mot färskpressad juice av clementin eller apelsin.
annars är moccarutor smarrigt.
Kokosrutor, hallongrottor, vaniljbullar, drömtårta (chokladrulltråta med smörkräm i), havreflarn, kokosdrömmar...
Falsk Tosca
4st ägg
6 dl socker
3 dl mjöl
2 tsk bakpulver
8 msk cacao
2 tsk vaniljsocker
2 krm salt
175 g smält smör
Toscasmet:
75 g margarin
2 dl socker
11/2 dl grädde
1 dl sirap
1 påse Cocosflingor
Vispa ägg och socker poröst, blanda ihop alla övriga ingredienser. Häll smeten på bakplåtspapper i långpannan. Grädda ca 15min. I mitten av ugnen 200 o. Blanda samman alla ingredienser till smeten i en kastrull, koka upp under omrörning. Ta ut kakan, bred smeten över kakan och grädda ca 10min till. Låt kakan kallna, skär i bitar.
jag brukar göra typ vanlig sockerkaka i limpform, och stoppar ner en massa stora bitar choklad, hackade jordnötter och bananer. Det blir hur mumsigt som helst. Äter man kakan hyfsat nygräddad så är det som små öar med mjuk choklad som man blir överraskad av .
Chokladmuffins med After Eight i.
Annars är det ju snart dax för lussekatter och pepparkakor. Finns det något godare än mjuk pepparkaka?
Låter smaskens m allt, hmmm nu kan jag inte välja så de får bli en bak dag i dag. TACK!!!!
Förra året upptäckte jag hur enkelt det var att göra havreflarn. Testa det! Sen upptäckte jag för ett par veckor sen att det var lätt att baka mjuk pepparkaka om man har ingredienserna hemma.
Vet att nån redan skrivit det men jag MÅSTE ändå puffa för mjuk pepparkaka Ååååhhh så gott!
Snoddas kaka
2 ägg 3 dl socker 4 ½ dl vetemjöl
1 ½ dl mjölk 2 tsk bakpulver 2 tsk vanilj socker
1 msk kakao 150 gr smält smör
Glasyr:
3 ½ dl florsocker 4 msk smält smör 5 msk kallt kaffe
1 msk kakao 2 tsk vaniljsocker kokos
Vispa ägg och socker. Tillsätt vetemjöl, bakpulver, vaniljsocker och kakao. Häll i mjölken i det smälta fettet
Och tillsätt detta till äggsmeten. Grädda i en smord och bröad form i cirka 35 minuter i 175-200 graders varm ugn.
Blanda florsocker , kakao och vaniljsocker. Tillsätt smöret och kaffet. Bred glasyren över kakan när kakan svalnat. Strö över kokos.
Snoddas kaka
2 ägg 3 dl socker 4 ½ dl vetemjöl
1 ½ dl mjölk 2 tsk bakpulver 2 tsk vanilj socker
1 msk kakao 150 gr smält smör
Glasyr:
3 ½ dl florsocker 4 msk smält smör 5 msk kallt kaffe
1 msk kakao 2 tsk vaniljsocker kokos
Vispa ägg och socker. Tillsätt vetemjöl, bakpulver, vaniljsocker och kakao. Häll i mjölken i det smälta fettet
Och tillsätt detta till äggsmeten. Grädda i en smord och bröad form i cirka 35 minuter i 175-200 graders varm ugn.
Blanda florsocker , kakao och vaniljsocker. Tillsätt smöret och kaffet. Bred glasyren över kakan när kakan svalnat. Strö över kokos.