• Mamma till pojke 2006

Min 5-månaders bebis nyser ca 10-20 ggr per dygn

Han har gjort det i ca 2 månader. Och ända sen han föddes så har han nyst ganska ofta. Är det normalt att nysa så mycket eller kan han vara sjuk eller alergisk mot något?

• Svar på tråden Min 5-månaders bebis nyser ca 10-20 ggr per dygn
  • Lindis41

min dotter e lkadan de får mjölk i näsan det e därför de nyser har de sagt t mig!!

• Tiril

hmm mjölk i näsan och nyser 20ggr per dygn? låter långsökt tycker jag, men ring och prata med mvc om nysningarna, dom vet nog vad man kan göra, han kanske är allergisk?

• Felicia6

Jag fick höra att det är väldigt vanligt med nysningar, och att det oftast inte var någon fara, och att man inte skulle tro det var allergi eller förkylning bara för det

18/11 bär det av till Thailand på bröllopsresa
  • Filimena

Min dotter är 3 månader och hon har nyst flera gånger om dagen ända sen hon föddes. Hon nyser oftast tre eller fyra gånger i streck när hon nyser och det händer som sagt flera gånger per dag. Läste eller hörde att de nyfödda nyser mycket för att de har "gucka" i gångarna sen de låg i magen, fast det borde ju försvinna ganska fort tycker man...?

• FiaPer

´Sonen på 5månader nyser ofta här hemma, ibland tror jag att det är av ludd och damm som han nyser ut, men ibland vet jag inte alls vad det kan vara. Det är ju en naturlig reflex, tror inte vi behöver oroa oss men du kan ju alltid fråga på BVC.

• gorillan

Min dotter (7 mån) har också alltid nyst ganska mycket och mer i olika perioder. Har också fått höra av BVC att det är vanligt. Kan vara textildamm eller allt möjligt.

• m3ssy

Min dotter, 4 månader, har också nyst flera gånger om dagen (oftast flera gånger på rad) sedan hon föddes. Ingen fara enl BVC.

• Envis som en mulåsna

Bebisar gör det, på BVC tala de om att barn eller små bebisar nyser många ggr ofta o mkt...deras små näser reagerar ju på så mkt nytt varje dag så det är därför.

Alltså barnen är varken sjuka eller allergiska.

Mamma till stålpojken 5 månader och 2 veckor
  • Envis som en mulåsna

Herre gud min son kan ju nysa 6-7 nysningar mer eller mindre på raken ibland...som sagt deras små näser utsätts ju för massa nya dofter o de är mer känsliga en våra...

Mamma till stålpojken 5 månader och 2 veckor
Svar på tråden Min 5-månaders bebis nyser ca 10-20 ggr per dygn