• enny signatur

ålder på kattunge?

GÅr det att lista ut hur gamal en kattunge är?
    Menar, finns det något man kan kika på för att se? Betende elelr annat?
    Vet att det är väldigt inviduellt så hoppas egntlgien itne på några udnerverk, men vore trelvigt att veta.

Vi ahr två sycken små kattungar i ombestämd ålder.
    om de ät 6 veckor eller 26 är svårt att säga... iallfall för mig som itne ahft akttunge sen jag var extremt liten.
    De är rätt små (storlek dvs längd och vikt), rumsrena, äter som hästar... mer tja... jag vet faktiskt inte :)

• Svar på tråden ålder på kattunge?
  • giz den allsmäktige

nja min va 11v å extremt liten mot sina kullsyskon.... nu e hon ett berg man får helt enkelt lita på dom man köper katten av.

• enny signatur

Hade inte varit några fudneirnga rom jag köpt dessa små. Men de fanns utomhus, i det läget befarades detatt de var övergivna och de var väldigt utsvultna som jag förståt det.
    var ca 3 veckor sedan de togs in, jag ahr haft dom sen i torsdags (lite osäker).

• Skärgårdsfru

Har du någon bild på dom?

Jag som trodde jag ägde 8 katter har insett att det är dom som äger mig!
  • enny signatur

Skärgårdsfru: nej ingen som finns inlagd. tror inte det skulle hjälpa dock, med rätt vinkel kan jag få min 5åriga kattflicka att inte se äldre ut än en kattunge....

hur lång bruakr de vara? aknske kanv ara något att gå på :)

• lovely lady

kolla mitt galleri under katter. tilda är 3 ½ veckor ungefär där...

Beräknad 14/11 längtar...
  • Klaar

svårt! man får väl helt enkelt lita på den man köper katten av att de är mammaavvänjda iaf. vi ger bort våra ungar nu och de är 12 veckor gamla.

• Skärgårdsfru

Det var synd. Njaa... jag kan inte få mina katter att se ut som kattungar när dom är över en viss ålder även om jag är rätt bra på att fota. Iaf. så ser man ju klart och tydligt om det är en kattunge som verkar äldre än 12 veckor, eller yngre eller däromkring.

• enny signatur

Klaar: som sagt så fanns det ingen säljare i det hela och därav inte helelr någon som vet födelsepunkt.

lovely lady: 3½ vecka? inte äldre? *funderar*
    beklagar att miffo är försvunnen

• enny signatur

Skärgårdsfru: har ett kort där hons er ut att vara sådär 12-16 veckor på... ett nant där hon ser ut att vara några år. var ingen ansträgning för att det skulle bli så utan egnetlgien bara något som belv... därava att jag inte tro mig kunna få till en rättvis bild.
    är bara orolig för mina små missar. ve tint eom åldern hjälper, emn aksnke kan vara nyttigt att ha ett hum?
    de snuttar väldigt mycket på oss bör tilläggas. självkalrt får de göra det om de vill, mend et kommer ingen mjölk ur min morgonrock tyvärr

• Skärgårdsfru

Jag menade inte att misstro dig på något sätt angående kameravinklarna Jag tycker bara att det är relativt lätt att uppskatta om en kattunge är under 12 veckor eller inte, vare sig den är liten till växten eller inte. Därav trodde jag ändå att ett foto kunde hjälpa men sak samma

Eftersom dom snuttar mycket så låter det ju som om dom kan vara under eller runt kanske 8 veckorsåldern och då är dom givetvis fortfarande beroende av mamman. Vad ger du för mat? Ni kan ju prova med mjölkersättning och ge på flaska med sugnapp så får dom snutta på flaskan. Ha kattungarna i famnen, gärna innan för morgonrocken för lite extra mysvärme Så får dom snutta och känna den trygghet dom egentligen skulle haft från mamman.

Svar på tråden ålder på kattunge?