• Nallemajatjejen

Ett år gamla micropopcorn - vågar man äta dem?

Blev så hemskt sugen på popcorn. Viste att vi hade i skafferiet men viste också att de legat ett tag så jag kollade datumen och de gick ut sept 05 . Med smörsmak var det.
    Poppade och de smakar ok. Vågar man äta dem? Jag menar det är ju ändå över ett år sedan de gick ut... Är gravid också om det nu har någon inverkan...

Att bli mamma är livets största gåva! Http://www.familjeliv.se/hem/nallemajatjejen/blogg.php
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-12 19:00:26:
    En sak till. Tyckte först de luktade lite konstigt men nu luktar de bara popcorn.
  • Svar på tråden Ett år gamla micropopcorn - vågar man äta dem?
  • Sunflower

Nä, de hade jag inte vågat äta. Fettet har säkert härsknat för länge sen

• Monstermamman

Skulle det bara ha varit vanliga popcorn så hade det säkert inte varit nåt fel på dom men när det är med smör så vete fasen. Jag hade nog hoppat över dom.

KÅRV, för ett bättre Familjeliv! www.familjeliv.se/Forum-5-163/m12310375-1.html
  • Nallemajatjejen
    Sunflower skrev 2006-11-12 19:04:18 följande:
    Nä, de hade jag inte vågat äta. Fettet har säkert härsknat för länge sen
    Det var det jag funderade på men då borde de väl smaka illa? Min man äter också nu och tyckte de smakade normalt..
    Att bli mamma är livets största gåva! Http://www.familjeliv.se/hem/nallemajatjejen/blogg.php
  • Nallemajatjejen

Jag är lite hysterisk med ganla saker men vet att vi i sverige är aldeles för noga och slänger massor med mat som går utmärkt att äta. Och som sagt. De luktar och smakar bra...

Svar på tråden Ett år gamla micropopcorn - vågar man äta dem?