• Flissi

Hur stora kan husspindlar bli? Våra är STORA & otäcka!

Vi var ner i källaren & skulle flytta en byrå...höll på att svimma när jag såg vilka som bodde bakm den...Inget ovanligt i vårt hus med stora spindlar, men denna sizen fick tom att rygga!
    Kroppen var ca 2-2,5cm lång & ca 1cm bred. Den hade några polare som var ngt mindre.
    Nån som är spindelexpert? Bild finns i mitt galleri under känsligt...men den ser mindre ut där än den var.
    Huja..kryper på hela mig!

• Svar på tråden Hur stora kan husspindlar bli? Våra är STORA & otäcka!
  • Sunflower

Usch, jag avskyr spindlarSkrikandes!! Nästan så mycket att jag skulle vilja flytta det här inlägget från "husdjur" till "skräck"

vågar inte ens titta på bilderna i ditt krypin

• Trikarn

den var slibbig! men den ser ut som en vanlig välmående spindel...som fått mkt mat!

Men har sett en värre..i ett invandrarområde ( nej inga påhopp men så var det!) den var brun med 3 små lysoranga kors den var megastor med världens bullmage..Tror inte den var svensk..såg superläbbig ut...Tvingade min bror att stampa den så att inget barn skulle leka med den...*usch*

• giz den allsmäktige

iiiiiiiiiiiiiiikkkkkkkkkkkkkkkkk den va inte å leka med *ryser*

• Tant Green

Vi har också haft ett par sådana nyligen i den där storleken, och båda har krypit på väggen i dottern rum. Blääää!

• Gäspan

Sådana bor i vårt badrum ibland. Jätteäckligt. Kommer upp ur avloppet.

• Avalon

Fyyyy...vilken äckelspindel! Sådana tycker vi inte om.

Dixi
  • Annizzz

Vi har stoooora spindlar i vår lägenhet..
    Det hörs tom när dom springer över golvet =(...
    Hatar dom jäklarna..

Mamma till Alexzander 040926
  • KatjaMarina

Skojar inte, men jag och svärmor höll på att tuppa av.
    Trodde den rymt från någon granne med terrarie.

Min man hade t om svårt att slänga ut den.
    han uppskattade, liksom jag att kroppen var ca 3 cm och den hade långa äckliga ben
    Och den sprang så fort när han skulle fånga den.
    *ryser*

• En som vill

såna hade vi där vi bodde förut! hade inte spindel fobi men när dom km fick jag det! dom är sååå snuskiga!!!Förvånad

♥Stolt mamma till Emil♥
  • BeataBus

den var välgödd o go...Därnere i källaren finns det massor av smådjur o annat gottit den kan äta....Låt den vara föreslår jag. Då spindlar e räddare för oss så kommer den att gömma sig...

O så blir det ju snart kallt..Den äter ju knappast upp dig...Så låt spindeln vara...mår du dåligt av den så föreslår jag att ni kanske flyttar den till ett mindre synbart ställe..

Spindlar e ju nyttodjur...o de spindlarna vi har i sverige normalt e ju inte giftiga på det viset..                

Tillhör Svamlarna ©
Svar på tråden Hur stora kan husspindlar bli? Våra är STORA & otäcka!