• Anonym (gravid?)

Någon som blivit gravid trots avbrutet samlag?

Som rubriken säger så undrar jag om det finns någon som blivit gravid trots avbrutet samlag?

Jag vet att risken/chansen finns att bli gravid ändå, men hur vanligt är det?

Jag och min sambo använder oss av denna metod enligt hans önskemål då han inte vill ha barn ännu.
    Jag har slutat med p-pillren men inte fått någon mens denna månad och är lite fundersam över om jag är gravid. Har inte testat ännu, men skall göra det i morgon.

• Svar på tråden Någon som blivit gravid trots avbrutet samlag?
  • Anonym

Jepp, för 6 veckor sedan (testade plus för två veckor sedan). Vi har också använt den metoden och fram till nu har den fungerat...

• Anonym

Det är jättevanligt att man blir gravid med den metoden. Det kommer ALLTID en försats o den innehåller spermier.

• Anonym

svarar också anonymt för våra vänner tror att vår grav var planerad...men det var den inte...vi gjorde precis som ni avbrutet samlag men nu ska vi ha barn i dec:)
    nu gjorde det inget för vår skull eftersom vi blev glada men om man inte vill bli gravid så är detta inget säkert skydd eftersom det brukar komma en del spermier innan mannen får sin riktiga utlösning

• Ylle

jajamen! så blev vår dotter till, i en "säker" period dessutom.

• Anonym (gravid?)

Tack för era svar.
    Blir lite nervös nu...

Jag vill jättegärna ha barn nu, men jag vet inte hur glad sambon skulle bli... Men jag har upplyst honom om att denna metod inte är säker och han hade också kunnat kört med kondomer.

Men jag tror inte att jag är gravid. Har nyss slutat med pillren och det kan ju krångla ett tag innan mensen kommer tillbaka. Har inga tydliga gravsymtom (förutom att bröstvårtorna ser lite mörkare ut? Inbillning?) och har mensvärk så mensen kanske kommer några veckor försent.

Fler får gärna svara...

• Anonym

Det är nog den osäkraste metoden som finns.. Varför har du slutat med p-piller om ni inte vill ha barn?
    Min bebis i magen (som vägrar komma ut..,*S* Bf+5) blev till så.. Och då hade jag precis slutat med p-piller, plussade tre veckor efter stoppet..

• Miiiaaa

Vi har använt oss av denna metod i 14 månader nu, än så länge går det bra! Men vi är båda väldigt medvetna precis hur osäkert detta är! Men båda har samma inställning! Vi planerar inget barn just nu, men blir jag gravid så skulle båda två bli överlyckliga!!

Ingen bra metod om man absolut inte kan tänka sig barn! Isåfall får du nog be mannen trä på gummit!

• Miiiaaa

Ska man använda sig av säkra perioder så måste man vara väl medveten om när ägglossningen inträffar, det är väldigt individuellt från person till person!

Jag skulle inte rekommendera att man börjar med säkra perioder direkt efter p-pillerstopp. Utan isåfall får man vänta ett tag tills kroppen stabiliserar sig och dess normala menscykel kommer igång.

Har man inte koll på sin ägglossning då är det helt klart en osäker period.

Svar på tråden Någon som blivit gravid trots avbrutet samlag?