Tarotkort
Hur började ni att spå med tarot?
Är grymt sugen, men "vad behövs", mer än kort
Hur började ni att spå med tarot?
Är grymt sugen, men "vad behövs", mer än kort
puffar på lite
Jag spår i meridianen
behövs nog gåvan..oftast använder mediums tarotkort för att den de har sittningen för ska se liksom.Annars så är det oftast personens guider de från andra sidan som förmedlar saker och vägldeningarna.
men hur kommer man fram till "att man har det"?
I min familj är vi alla lite öppna. Farmor, farfar, mamma, pappa, jag, moster..
Så det är därför som jag undrar, för jag vill verkligen testa Och se vart man kommer med det hela.
Hur började ni?
Du kan använda antingen tarot kort eller orakel kort. Sedan behöver du ingenting mer. Jag skulle rekomendera att INTE använda någon bok där det står om korten, du kan inte göra läsningar för personer och säga en och samma sak åt en person = det som står i boken. Du tar ett kort och känner efter med din intution vad det kortet betyder för den personen som du drar åt..sedan är det bara öva och öva och även lita på dig själv. Om du inte litar på dig själv och det du får fram, då är det kört. Du måste lära dig att lita på dig själv och också våga förmedla det du får fram, även om det inte alls verkar vettigt för dig, men det kan låta väldigt vettigt för den personen du drar för. Sedan ska man inte leta efter naturliga förklaringar till allt, för då blockerar du dig, man behöver inte kunna förklara allt som hur man gör saker, hur man vet..för det går inte att förklara..man bara vet helt enkelt. Går nu en kurs för att öva upp mig ännu mer, har precis börjat kursen, men den verkar otroligt bra.
Jag håller tyvärr inte riktigt med Sussie77 vad gäller böckerna, jag tror böcker är ett bra sätt att börja när man inte kan något. Och för att vara riktigt jobbig så håller jag inte riktigt med AHM heller. Oftast när personer lägger tarot så har de inte medvetet kontakt med andar och tarokorten fungerar som ett verktyg för kontakt med andar eller först och främst kontakt med sitt undermedvetna. Korten är alltså mer till för för mediumet än för sittern. Det är sant att korten är ett verktyg och att man inte behöver veta vad de betyder om man istället är en jäkel på symboltolkning. Fast även om man kan tolka symbolerna på korten, så har man ju en "symbol" till att tolka om man vet vad de betyder.
Jag kan rekommendera boken "Tarot steg för steg" av Ylva Trollstierna, jag håller på med.
Jo, det är många som rekommenderar den boken, så ska nog införskaffa mig den!
Jag går hemma och behöver ngt att göra och tänkte på att detta skulle vara perfekt att utforska lite. Se om "jag har det"
Jag lärde mig av min mormor att spå i vanliga spelkort då jag var runt 9 år..sedan så började jag med tarot då jag var ungefär 13, vilket min mamma också sysslar med en del, så jag har lärt mig mycket från henne..har spått andra sedan jag var ungefär 15 år. Så känner du nån som kan, så är det bra att få hjälp på det sättet!
nope, känner ingen! Tror min moster är "insatt i lite av varje" och hon gillar att tyda drömmar och så.. Men jag befinner mig i Borås och hon i Malmö
Carina86:
Det finns onlinekurser också om du känner att det är något för dig när du provat på. Jag tror det finns många som pysslar med tarot i mitt forum på mediala.se och jag har för mig att det finns inlägg om online-kurser där också
blev medlem där igår, men har inte kollat så mycket än. Men det kommer
Ska kolla upp detta!
Tack så mycket Johan