• Alice i underlandet

Minifomdroppar / anis fänkål kummin te

Hej, min son är 3 veckor nu och är så gasig i magen och har rejäla skrikperioder, släng av kolik tyvärr
    Har nu provat minifomdroppar i nästan 1 vecka, men de verkar inte hjälpa honom något.
    Tänkte nu att jag skulle prova på att ge honom anis, fänkål och kumminte som jag har kokat på spisen nu ikväll.

Någon som vet hur jag skall göra med minifomdropparna, kan man ge även av dem?? Att jag frågar är för att jag inte törs sluta med dropparna riktigt än eftersom det tar ett tag innan de hjälper, då blir det till att börja om igen ifall inte te`t funkar..

Oj blev visst långt det här, hoppas någon orkat läsa hela inlägget

• Svar på tråden Minifomdroppar / anis fänkål kummin te
  • Kärnan

ett tips om minifom. Ge MER än de 10 dropparna. Min BVCsköterska rek. att vi gav upp till 25 droppar, det är inte farligt man kan inte överdosera.
    Det hjälpte för oss!

• Sanna73

Jag skulle fortsatt med dropparna.
    Själv har jag kört både droppar och att jag druckit fänkåls te. Har dock slutat med både och nu eftersom sonen inte verkar ha några problem med gaser längre.

Ang Minifom så vet jag flera där det krävts klart mer än 10 droppar för att den skall funka. Ända upp till 40 droppar per gång vet jag de som tagit. Så kanske måte ni ta lite mer Minifom till er son för att det skall funka?

• Gekko

Det kan ta ett tag innan minifom hjälper, så jag skulle fortsätta med det. Men det skadar ju inte att prova te också. Jag körde med både och. Vår dotter blev bättre, men vi vet ju inte om det var tet, Minifomen eller tiden.

Örtteblandningen hjälper på det sätt att det minskar mammans gasbildning och därmed indirekt bebisens. Jag gillade inte ens tet, men fick vänja mig. På slutet var det nästan gott!

Lycka till

• Alice i underlandet

Jag tänkte inte dricka teet själv, utan har läst att man kan ge barnet 1-2 teskedar innan varje måltid.
    Ska man alltså dricka det själv?

• Alice i underlandet

Minifom dropparna har jag gett 20 stycken vid varje tillfälle..

• MissLilo

vi köprde bägge på dottern, men dropparna hjälpte sådär. Åg mest till att magenva någorlunda oki iaf mellan målen. Men på natten hjälpte inget.

KÖpte fänkål coch anis som hel krydda och kokade i vatten, så att teet blev färgat...då hällde vi över det i en flska och kylde ner den. Hon fes som en galning efter den flaskan varje gågn. :D

Svar på tråden Minifomdroppar / anis fänkål kummin te