• Hella77

Tråden för oss * Lokalvårdare *

Hej på Er!

* Jobbar du som lokalvårdare?
    * Trivs du/trivs du inte på ditt jobb?
    * Har du tips & råd eller kanske frågor till oss andra som jobbar som lokalvårdare?
    * Eller kanske bara har lust att bubbla lite?

Välkommen In Till Oss Isåfall

• Svar på tråden Tråden för oss * Lokalvårdare *
  • emmizenma

Jobbar lite extra som lokalvårdare, har jobbat många sommrar och även haft ett vikariat på ½år innan jag började plugga.
    Jag trivs ganka bra, det är kanske inte så toppen roligt men på stället jag är på är det fritt och inte så stressigt. Vi jobbar även ofta två så då har man någon att prata med. Sen så behöver man inte vara på topp jämt heller, hoppar även in på hemtjänsten och där måste man vara skärpt till 100%.
    Sedan så kan vi där jag städar börja mellan 6-8.30, alltså kanman välja själv efter hur trött man är på morgonen. Och vill man hem tidigt ja då får man börja tidigare. Bra tycker jag!
    Nackdelen är ju tyvärr att jag får ont i ryggen

• Hella77

Jo, jag tycker också att det är ganska så fritt.
    Jag jobbar bara 75% - alltså 8-15 och det är perfekta tider, när man har barn...
    vi jobbar alltid 2 och 2 och det är skönt.
    Fördelen med det här jobbet är ju att man inte gör samma sak varje dag.
    vi åker alltid runt till olika företag, byggbodar, hem osv så det händer alltid något annorlunda.
    Jag trivs faktiskt ganska bra.... men det är ju inget drömjobb =)

• sakoline

Jag har sommarjobbat som lokalvårdare, men undrar, hur får man jobb som det om man inte har körkort? De flesta som lägger ut annonser söker folk som har körkort vilket jag inte har.

• BeanGirl

Jag gör det just nu men hatar varje minut av det! Jag började på firman 1997 och har sen dess försökt komma därifrån men det tycks hopplöst, inte ens en högskoleutbildning hjälpte! Lönen är usel, tiderna ännu värre och det är ensamt och stressigt och man blir behandlad som den skit man röjjer upp hela dagarna. Önskar inte min värsta fiende det här slaveriet men idag "ska man ju vara tacksam att man har ett jobb"...och visst, det är jag ju, det betalar ju räkningarna (om en knappt) men det är inte det här jag vill göra. Söker nya jobb varje dag men inget napp än.

• darkwell82

Har precis fått fast på mitt dagis( var vik tidigare), tycker det är världens bästa jobb, stormtrivs.
    Har valt arbetstider själv, likså schema. Rycker även in i barngrupp om det krisar eller lagar maten.
    Planerar helt min dag efter hur jag vill ha den och hur det passar bäst. Helt ok lön också.
    Som det är nu jobbar jag 6.30-15

• Helena o Mattias

Hej!
    Såg den här tråden efter jag skrivit detta inlägg:
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m14338140.html

Jobbar just nu som lokalvårdare på en förskola, 4timmar mellan 6.45 o 10.45 med en som är halvt sjukskriven.
    Trivs väl hyffsat okej, lättstädat o trevlig personal (dagispersonalen) alltså.

sakoline: visst kan man få jobb som lokalvårdare fast man inte har körkort, jag har inget körkort men det går bra ändå. Finns ställen där dom vill att man ska ha körkort. Men lokalvårdare inom kommunen på typ skolor o dagis behöver man ju inget körkort.

• Hella77

BeanGirl: Synd att du känner så för ditt jobb...
    Måste vara fruktansvärt att behöva känna sig så illa behandlad
    Hoppas du hittar nåt annat snart!

sakoline: visst kan man få jobb utan att ha körkort.
    Jag har inget körkort men fick jobbet ändå...

• emmizenma

PÅ vårt jobb krävs det heller inte körkort men det underlättar. Fast vi har alla ställen inom 1-2 km så det går ju att gå och cykla eller så kan man åka med den som har bil.

Vi har så bra stämning bland personalen och som sagt är det så fritt men skulle vi inte ha det då skulle det inte va nå vidare.
    Vi städar åt elever som bor på internat så ibland är det minst sagt grisigt! Dessutom är det ridgymnasium så de dra in x antal kg grus/halm/spån o.s.v. men det roliga är ju att de i alla fall syns när man vart där och städat

• daisybi

Hej jag har sökt som städledare. jag vill ha tips av er hur en bra städledare ska vara

ÄNGLEN LIAMS MUM&DAD
  • Rastafairy

ja skall söka jobb som lokalvårdare. Hur presenterar man sig bäst för att de skulle vilja ha en?

Fick ni detta jobb lätt?

Svar på tråden Tråden för oss * Lokalvårdare *