• Hella77

Tråden för oss * Lokalvårdare *

Hej på Er!

* Jobbar du som lokalvårdare?
    * Trivs du/trivs du inte på ditt jobb?
    * Har du tips & råd eller kanske frågor till oss andra som jobbar som lokalvårdare?
    * Eller kanske bara har lust att bubbla lite?

Välkommen In Till Oss Isåfall

• Svar på tråden Tråden för oss * Lokalvårdare *
  • emmizenma

Jobbar lite extra som lokalvårdare, har jobbat många sommrar och även haft ett vikariat på ½år innan jag började plugga.
    Jag trivs ganka bra, det är kanske inte så toppen roligt men på stället jag är på är det fritt och inte så stressigt. Vi jobbar även ofta två så då har man någon att prata med. Sen så behöver man inte vara på topp jämt heller, hoppar även in på hemtjänsten och där måste man vara skärpt till 100%.
    Sedan så kan vi där jag städar börja mellan 6-8.30, alltså kanman välja själv efter hur trött man är på morgonen. Och vill man hem tidigt ja då får man börja tidigare. Bra tycker jag!
    Nackdelen är ju tyvärr att jag får ont i ryggen

• Hella77

Jo, jag tycker också att det är ganska så fritt.
    Jag jobbar bara 75% - alltså 8-15 och det är perfekta tider, när man har barn...
    vi jobbar alltid 2 och 2 och det är skönt.
    Fördelen med det här jobbet är ju att man inte gör samma sak varje dag.
    vi åker alltid runt till olika företag, byggbodar, hem osv så det händer alltid något annorlunda.
    Jag trivs faktiskt ganska bra.... men det är ju inget drömjobb =)

• sakoline

Jag har sommarjobbat som lokalvårdare, men undrar, hur får man jobb som det om man inte har körkort? De flesta som lägger ut annonser söker folk som har körkort vilket jag inte har.

• BeanGirl