• Pernellis

Ordentligt blöjutslag o Dagis...

Robin ska få gå till dagis i morron, men jag vet inte om jag vågar låta honom göra det för han har ett jättestort blöjutslag på rumpan som svider o är jätteilla. Han fick det natten till idag för han bajsade på natten o när han vaknade o var grinig så hade det gått några timmar o då va skadan redan skedd o nu har han jätteröd rumpa o har jätteont av det. Smörjer med en salva som jag inte har namnet på just nu, men den ska iaf vara bra för röda rumpor o är från apoteket. Men jag är rädd för att dom på dagis ska tycka att vi är dåliga föräldrar som inte kan sköta Robin bra o kontakta socialen:(

Stolt mamma till Lukas f/d 041001 och Robin f 050909, www.lillerobin.tk
  • Svar på tråden Ordentligt blöjutslag o Dagis...
  • Marija79

????? Tror du att ni är de enda som har barn med blöjutslag på dagis? Klart de inte kontaktar socialen! Det är väl bara att förklara hur det gick till.
    KRAMAR

• memlan

Förklara för personalen att de kanske ska byta lte oftare på honom och smörja med salva. De kommer inte att tycka att ni är dåliga föräldrar pga detta! De flesta barn får röd rumpa då och då...
    Jag har själv arbetat på förskola och skulle inte reagera på en så'n sak. Men berätta om det så att de "håller lite extra koll" för er sons skull.

• Pernellis

Tack för era lugnande svar.. Är det någon som har ett bra tips på vad man kan göra åt rödrumpa förutom lufta o byta tätare o ha på salva/puder???

Stolt mamma till Lukas f/d 041001 och Robin f 050909, www.lillerobin.tk
  • Marija79

Inte så här akut, men det är bra att ha hemma en salva som är gjord på mandelolja, denna har jag köpt utomlands och den är mirakulööööst bra! Du kanske kan kolla i naturapoteken efter en sådan?

• kapet

Salva som är gjord på mandelolja finns i naturapotek.Den är orange och vit.Har du provat med inotyol.Det funkar jättebra för oss

• Muumin

Min lilla Isak va jätteröd. Provade allt möjligt, men inge hjälpte särkilt bra. Fick sen tipset att köpa Inotyol på apoteket. Super!! Hur fin rumpa som helst

• memlan

Salva, byta ofta och "lufta" rumpan... hjälper nog bäst.

• memlan

inotyol, så heter den ja... den har hjälpt min dotter många gånger, hon får fortfarande lätt vältigt rödrumpa.

• klementin3

Det kan vara så att din lilla Robin fått ett lite svampangrepp i lilla rumapan... om bajset varit extra löst & vått. Det går snabbt som attan! Då blir det illrött och nästa lite sårigt/skorpigt...
    Finns salva på apoteket (samma som för fotsvamp Fråga där!) så försvinner det på en dag eller två!

• snusans mamma

Snälla du så fort kontaktas inte socialen och inte för en röd rumpa.
    Det får ju blöjbarn lite då och då.
    Berätta bara som det är , de flesta som jobbar i förskolan har egna barn och vet att sånt kan hända.
    Kram från en förskollärare som ibland har en egen "rödrumpa".

PS.Prova Inotyol den funkar på vår rumpa .DS

Svar på tråden Ordentligt blöjutslag o Dagis...