Irriterad på min mamma,RÅD!!!!!
I helgen blev jag så less på min mamma. Vi frågade henne om hon kunde passa våra två barn en stund på lördagen, vi skulle på några ärenden. Visst hon sa att det var Ok. Vi lämnade dem kl 9.30 & hämtade dem 13.30. Så vi var borta 4 timmar. Kl 12.30 ringde vi och frågade om allt var bra, och hon antyde inte på några problem.
Men när vi hämtade barnen var hon sur som fanken. Jag nämde att om det var några problem kunde hon ju ringt oss ( men barnen var lugna enligt min bror som oxå varit där en stund) Hon gnälde på mig om att vi varit borta heladagen, för mig kändes det ej som hela dagen. Och vi brukar aldrig lämna bort båda barnen så för oss var det lite små skönt att kunna göra ärender själva för en gångskull. Sen sa jag till henne att ni hade väl ändå inget för er, då röt hon till och sa- DEt visste väll inte du! Men dom hade verkligen inget planerat med gäster den dagen eller så.
Hon brukar ställa upp som barnvakt till vår stora tjej å har henne ibland för att hon vill och inte för att vi behöver barnvakt så nu känndes det så ledsamt att hon gjorde så här när det gälde bårda barnen, jag blev både arg och ledsen.
Sen har hon tidigare sagt att hon vill ha barnen 1 dag i veckan istället för att dom ska vara på dagis- Nu käns det inte alls kul när hon gjort såhär!
Det är trist med min mamma för hon ger oss väldigt mycket saker å ofta vill hon få än att känna tacksamhets- skulld. Så nu när jag blev sur sa jag att hon aldrig behöver ge oss något mer.
Dessutom har jag ett annat relationsproblem med henne å det gäller när min äldre bror är i närheten. Då blir jag genast minstingen som hon nästan klankar ner på och ibland hånar. När brossan är med blir hon så stöddig mot mig. Vad kan det bero på? Inget kul alls!
LEDSEN OCH TRÖTT PÅ DENNA RELATION!