• Anna Paulita

Vilka färger gillar ni på julpynt?

Själv är mitt julpynt nästan uteslutande i vitt, silver och glas. Köket är vitt och limegrönt så där kan man knappast ha rött och vardagsrummet har en röd fondvägg, så jag tycker det räcker gott och väl.

Har förvisso en rysk "babuschka tomte" som är röd, men det är väl den enda. Resen är vitt, silver och glas!

Vilka färger har ni?

• Svar på tråden Vilka färger gillar ni på julpynt?
  • Microlys

Det traditionella: Rött, grönt, vitt... glitter...

• Smajla

Vitt och rött - gillar mest vitt, vitt, vitt med lite silver. Vi pyntar iofs inte så mycket.

//Smajla
  • Maliiiiin

Tjenixen!

Hm, knivig fråga det där... Vilken färg jag föredrar har lite å göra med inredningen. Jag är en matchningssucker..... Granen brukar vi dekorera i silver, lila å lite rött... men nu när vi ska göra om på nedervåningen blir det faktiskt precis som du har det, nämligen vitt, silver å glas... blir till att köpa nya kulor mm

I övrigt har vi inte så mycket rött när det kommer till juldekoration, utan mycket vitt, beiget och brunt. Lila å rött är accentfärger!

• Glittrig penna

Jag gillar rött och guld i granen. Röda kulor och guldglitter. Det blir en fin gran för mig. Övrigt är några störrer omtar, inte en massa krimskrams. Är lite sprtansk av mig vid pyntning.

Maken vill ha en disneygran med tillhörande pynt i hela rummet...

Alltså blir det varannan jul här hemma. Gillar inte alls vitt, silver eller blått i pynt. Det ska varma färger på jul.

• ijacarina

rött, grönt o silver med lite glitter på. Det är jul för mej

• musli

rött, vitt, grönt och accenter med silver o guld... granen är en salig blandning av egna saker och ärvda saker från så långt tillbaks som närmare 100 år... 

//heavy metal-mamma...
  • Bettangarbo

Förr skulle jag bara ha gamla grejer, hade ärvt och letat på loppisar och det mesta var väl grått, vitt och så. Absolut inget färglatt, men väldigt juligt tyckte jag.. Sen när jag flyttade för ett par år sedan så kom jullådan bort.

Jag blev tokledsen! Kände att jag bara inte orkar leta omsorgsfullt igen.. Först ville jag ersätta allt, men det går ju inte och det enda jag köpte likadant var en vit adventstjärna från Wattoweke som är jättefin. Har numera en röd likadan, sen köpte jag fina julsaker på Coop faktiskt, på rean där så jag kom undan billigt.

Men jag kan inte låta bli att sörja en del fina grejer, som en löpare min mormor gjort (hon är död nu) och ett fint änglaspel som jag ärvt. Men just ett gammalt änglaspel ska jag nog skaffa på nytt! Tycker det är lite charmigt om det är slitet..

Gran i år blir nog en liten bordsgran (sonen har precis börjat ta ett par steg, firar jul hos föräldrar och svärföräldrar o de har riktigt gran), dekorerar nog enkelt med röda sidenband i rosetter och små röda julkulor bara.

• apache

bettangarbo-Usch vad ledsamt det är ju sådana saker som är oersättliga...

• apache

Julfärger för mig är rött,grönt,vitt,silver och guld.

• LilJ

granen blir i rött och silver.
    annars blir det mycket rött och vitt mest rött.

• Shyme

Det är ltie olika från rum till rum, vardagsrum och kök är det mycket rött, silver och tomtar, i granen är det rött, vitt och silver. I sovrummen är det mest  stakat/stjärnor i fönstren och någon ängel och då är det mer vitt/guld.

/ Shyme & Miranda 050928
  • slisn

rött å guld ska det va på granen, hör liksom till traditionen

• mohinkas

Vitt och silver i alla rum utom v-rummet där är det guld och rött.

Svar på tråden Vilka färger gillar ni på julpynt?