• Aprilbäbis

Ta med barn till sjukhus???

Hej!

Vi ska besöka en släkting till min sambo på sjukhuset snart. Skulle ni ta med ert barn till sjukhuset om han var bara 6 månader?

Känns som det är så mycket bakterier och och många sjuka men jag kanske är larvig.

• Svar på tråden Ta med barn till sjukhus???
  • Långbenopluto

Det beror på varför släktingen är på sjukhuset. Är det något som smittar? Vad är det för slags avdelning? Många smittsamma sjukdommar?

• Gul13

Säger som Tines: Beror lite på avdelning. Som ortopeden lär det ju inte vara någon fara med.
    Fast det är klart; går man genom en stor foaje eller en kafeteria eller så där florerar det nog allehanda förkylningsvirus i luften.

• Mmmajsan

Jo det skulle jag, iallafall om det inte gick kräksjuka på sjukhuset. Då skulle jag och bebis hållt oss hemma!
    Men övriga bakterier och virus är jag inte rädd för, om man håller bebisen på lagom avstånd från vilt främmande gullande tanter. Tror det är ungefär samma risk som att bli smittad på ett varuhus, t.ex. Och bebisen ska väl ändå inte sitta i knäet på någon främmande sjuk person, inte heller ta i dörrhandtag o. dyl. där smittan kan sitta.

• LillaSkutt

Om det går att avstå så skulle jag nog göra det. Det florerar så mycket bakterier på alla avdelningarna oavsett vilken det är och det är onödigt att utsätta sitt barn i onödan.

• Aprilbäbis

Sorry Tines!! Hon har opererats, vet inte vart man hamnar då.

• myysann

Jag har haft med mig min dotter till sjukhus pga egen sjukdom. Hon är tre månader. Försökte hålla henne ifrån närkontakt med andra, hon har legat i vagnen hela tiden. Behövde hon komma upp så såg jag till att inte vara så nära andra. *Peppar, peppar* vi har klarat oss från några virus.

• Nettis30

Tog med mig min son när hans kusin låg inne på sjukhus för lunginflammation. Då var han 3 månader.

• tez84

beror ju på vad det va för en operation..Men om du tänker i det teoretiska så opererar man inte en person som är förkyld eller ät till fälligt sjuk pga. Av att imunförsvaret redan är så nersatt.... Så de flesta som ligger på uppvaket är ju inte sjuka...Men som sagt det beror ju på vad de opereras för och vilken avdelning de hamnat på efter uppvaket...

Svar på tråden Ta med barn till sjukhus???