• Lisen08

Får han tänder redan?

Min bebis är drygt 4,5 månader och har sen några dagar tillbaka börjat snutta och smaska med munnen, ser ut som han suger på en karamell

Gissar att det kan vara tänderna som kanske är på väg?
    Nån som vet?

• Svar på tråden Får han tänder redan?
  • lilja83

kan inte svara på det säkert, men våran son som också är drygt 4,5månad har sugit på händerna o snuttefilten sedan 1,5 månad tillbaka och ännu har inte några tänder kommit upp, men man ser att dom är på väg, så det är nog samma med din lilla :)

• Aki83

Min svägerskas bebis fick sin första tand när han fyllde 4 månader precis. Vi tyckte att det var lite tidigt, men men...Allt är möjligt

• casjacool

De e ju inte helt omöjligt att de e tänderna som e på väg,
    min tös hennes 2 tänder tittade fram när hon va 3,5 månader

• Fii83

Thilda fick sin första när hon va 5 månader, hennes kusin 4 månader, så visst är det möjligt. Thilda suger och smackar me när hon har tänder på väg upp...

• Lisen08

Han har snuttat på sina händer sen länge, men detta med att snutta på underläppen började han med i lördags. Ser verkligen ut som han har något gott i munnen som han smaskar på

Dom brukar ju säga att tänderna kommer efter 6 månader, men det verkar ju som dom kan komma betydligt tidigare också.
    Läste att 1 av 1000 föds med en tand som kommit upp.

• susannn

min dotter har stoppat saker och bitit på hænderna och smattat sen hon va 3 månader.. det kan vara tænder på væg sa helse søstern(heter så i norge)... men hon har inte fått ngt ænnu och nu e hon 5 månader

• Ninette

Min yngsta började suga på underläppen någon vecka innan första 2 tänderna kom. Dom var hon 2,5 mån (när tänderna kom alltså). Så visst kan det vara tänder, eller också kommer dom om 2 månader typ

• Saltlakrits

Mina barn har alla fått sina tänder tidigt så det är inte omöjligt.
    Sambon föddes t o m med en tand

Så visst kan det vara tänderna Det märker du.....

(mina barn har alla varit ca 2 mån när första tittat upp)

Mamma till tre underbara barn!
  • äiti

min 10 månaders baby har redan 7 tänder

• bizzziie

Min son fick sin första tand där nere på sin 4månaders dag!
    Den andra, brevid, kom två dagar senare!

Han var JÄTTE sur nån vecka innan den sprack upp.. han pillade i munnen och dreglade.. dom säger att man inte ska skylla på tänderna om barnet har diarré i samband med tandsprickning men det gör jag ändå för det stämde in.. han hade diarré dan innan första kom och diarré dagen innan den andra kom!

Om du ammar ska du va glad om tanden väntar ett tag till.. min son har fått för sig att han ska bita tag och rycka huvudet bakåt.. AJAJAJ! SkrikandesSkrattande

Älskar lilla Alvin, född 060627. Har glömt hur man pratar med vuxna! =)
  • Lisen08

Bizzie, nej ammar inte, så jag slipper bli biten, måste göra jätteont!

Vilket fint namn ni har på er bebis. Vår hund hette det, hade han fått ett annat namn, så skulle vi absolut ha döpt vår bebis till det också

Svar på tråden Får han tänder redan?