• nosslin

Popcorn flisa mellan tänderna! Tips på hur fan vi ska få bort den?!

Min sambo käkade popcorn förra lördagen (4/11), självklart fastnade en flisa mellan två tänder och vi har verkligen försökt med allt!
    Tandtråd, tandpetare, baksidan på en nål, pilla med nageln, mellanrumsborste, smal pinsett, 3dubbel tandtråd.

Ingenting fungerar och själva flisan sitter fastkilad och halft uppstucken i tandköttet.
    Känns jobbigt att behöva lägga ut massa pengar för att gå till tandläkaren och ta bort den... speciellt nu när vi inte har så mycket pengar till övers.

Har ni några tips på hur man ska få bort saker som fastnar mellan tänderna?!

• Svar på tråden Popcorn flisa mellan tänderna! Tips på hur fan vi ska få bort den?!
  • hampo

Prova med sytråd eller björntråd

§ alla har vi varit små §
  • MyFine

Ååååh, det där är så jävla irriterande!!
    Men jag kan inte komma på nått mer att prova.. Ni verkar ju ha provat allt "smalt" som finns.. Ska fundera ett tag

• Theo och lillasyster

kyssas o kyssas o kyssas...värt o prova iaf

• jeeri74

Tuggummi, seg kola..?!

Vet hur irriterande det är. Hoppas ni får bort den.

• nosslin

kyssas är ju rackarns mysigt om inte annat och det får en att tänka på annat än den där jävla popcorns flisan :P hehe.

sytråd ska vi absolut testa! ska nog testa allt i kväll, sambon får skavsår på tungan av allt pillande på flisan.

• nosslin

seg kola! oj, det kanske fungerar, om inte annat kan jag äta upp det som blir över :)

mer tips?

• nosslin

hahah, högst osanoligt! sen är sambon rätt less på popcorn nu när han gått med den där jäkla flisan där i snart 1½ vecka, hehe.
    men tack för tipset.

• nosslin

kom igen nu! mer tips :)

• kobra

jag brukar massera tandköttet så då brukar de fara, massera neråt och hav tålamod

• kobra

jag brukar massera tandköttet så då brukar de fara, massera neråt och hav tålamod, neråt om det är uppe då vill säga

• siamesen

tuggummi som nagon sa...brukar jagköra nâr det fastnat popcorn i tänderna..gör ju sa ont!!!

• nosslin

puffar!!
    är det ingen mer som har något supertips?!

• nosslin

nej, rackarns, den sitter som berget!
    testade sytråd (sån till jeans som är lite starkare) men den gick av direkt, tandtråden blöder det bara av och tandpetarna är för tjocka och går bara sönder. Seg kola får nog inte in, eftersom han har så tight mellan tänderna...

galet jobbigt!!

• Ida 84

Jag brukar slå knut på tandtråden och dra igenom.. Men det funkar ju bara om det sitter mellan 2 tänder, annars envisas jag med nålen..

• giz den allsmäktige

ääääääää säg till sambon gapa så får du pilla med ngt, tänk på att det kan bli inflamation å skit i längden så kanske kan va värt å bekosta tandläkaren nu?

• Gravid18

det finns ju sån tandtråd och tandpetare i ett. på ena sidan är det tand tråd och andra tandpetare mycket bättre än vanlig tandtråd. det kan ju iaf vara värt ett försök

• ingridlinnéa

som någon ovan skrev...upp på operations bordet med en stark lampa! han får ligga o gapa o du får ta en nål och pilla! placker är bra oxå....tandpetare på ena sidan tandtråd som man kan spänna lite på andra!

• nosslin

får slänga upp han på köksbordet minsann! hahah, hoppas jag inte petar sönder honom bara!
    annars får han banne mig ringa tandläkaren i morgon och få tid.

tack för tipsen!

Svar på tråden Popcorn flisa mellan tänderna! Tips på hur fan vi ska få bort den?!