• angeleye82

Avslutnings tårta, tips tack!!

Hej, jag vet att det finns en massa tårt älskare här inne..nu är det så att på torsdag är det sista dagen på min praktikplats..ska börja jobba på måndag veckan efter...så jag skulle vilja överaska alla med tårta...en enkel tårta som inte kostar så mycket..men som ändå är lite annorlunda..inget avancerat.. ge lite tips på goda och lätta fyllningar och så vidare.

Tack på förhand!!

• Svar på tråden Avslutnings tårta, tips tack!!
  • ModerBlå

Jag är inte så bra på"vanliga tårtor" men en hejare på smörgåstårta Vill du ha tips på det så hojta till Vanliga tårtor köper jag på konditori eller affär

• angeleye82

Moderblå...jag har inte råd att köpa färdig...de enda ja kan e typ hur man köper och sen har sylt och vaniljkräm i och så..men de e så vanligt...smörgåstårta e smaskens..hehe...men jag vill bjuda dem  på fika tårta..vi äter nämligen lunch innan å de kan ju bli lite mycket..men tack iallafall

• Vintervit

Jag brukar köpa mousser med hallon- eller chokladsmak och göra lite fastare än vad som står på paketet. Perfekt som tårtfyllning!

Vad jobbar du med på praktiken? Det är kul att göra någon utsmyckning som har anknytning till det.

• angeleye82

vintervit..okej..finns de å köpa i vanlig affär? jag jobbar på en kyrkogård som trädgårdsarbetare..

• Vintervit

Ok! Kanske inte världens roligaste med ett kors på tårtan
    Ja, de står brevid vaniljsås och sånt.
    Lycka till!

• rimmis

Har du kikat i forumet? Finns enkla tips att hämta.. Bara fråga *ler*

Tårttråden för oss amatörer och proffs del 4!

...Rimmis...
  • angeleye82

rimmis...hehe..nee..men nu har jag inköpt apelsinmouse med chokladbitar i till det ena lagret, sen smakisar med aprikos o päron som ja ska blanda med lite kesella vanilj..o sen grädde på toppen o choklad hjärtan och lite annat att dekorera med...hihi

Svar på tråden Avslutnings tårta, tips tack!!