marschmallowsfluff??
Vad kan man ha det till?
recept?
Jag tycker det är så gott och så har jag öntligen köpt det, men jag kan ju inte äta direkt ur burken, jag måste väl baka nått, eller vad gör man med det?
Vad kan man ha det till?
recept?
Jag tycker det är så gott och så har jag öntligen köpt det, men jag kan ju inte äta direkt ur burken, jag måste väl baka nått, eller vad gör man med det?
någon?
vore ju gott att göra nåt
Hi, hi, de gånger vi haft det hemma har det ätits med sked direkt ur burken. Vet att man kan ha det till glass också. Oj vad sött! Minns jag inte helt fel finns det väl något fudge-recept på burken?
Skriv in receptet så kanske vi kan översätta åt dig!
puffis
Låter dig översätta måtten själv..
Blanda socker, smör eller margarin, en burk kondenserad mjölk, burken med fluff och 3/4 tesked med salt i en kastrull.
Rör på svag värme tills allt är blandat.
Låt det koka upp på mellanvärme o var noga med att du inte tror att luftbubblor är kokbubblor (suck) Koka på svag värme i 5 minuter medans du rör om. Det ska gå o rulla en mjuk boll.
Ta bort från värmen o blanda i en påse chokladbitar o 3/4 tesked vaniljsocker. Rör tills chokladen smält.
Häll i en smörad panna och låt kallna..
O glöm nu inte att det inte ska vara luftbubblor *s*
tack
lite förstår man ju, men det är just de få ord man inte kan som gör det helt obegripligt.
finns kondenserad mjölk i svenska affärer? Pastöriserad?
marshmallow FLUFF är gott på pannkakor
Tänk på att det är skillnad på kondenserad mjölk och evaporerad mjölk: www.recepthjalpen.se/view_ingredient.php
Nestle gör både och och enligt ett recept från Tina på SVT's sida så "brukar det finnas bland övriga bakingredienser i butiken"
Skickar även med en sida där du kan kolla upp måtten: hemsidor.torget.se/users/b/bohjohan/convert/conv_s.htm