• Lejlej

marschmallowsfluff??

Vad kan man ha det till?
    recept?

Jag tycker det är så gott och så har jag öntligen köpt det, men jag kan ju inte äta direkt ur burken, jag måste väl baka nått, eller vad gör man med det?

• Svar på tråden marschmallowsfluff??
  • Lejlej

vore ju gott att göra nåt

• Nebulosan

Hi, hi, de gånger vi haft det hemma har det ätits med sked direkt ur burken. Vet att man kan ha det till glass också. Oj vad sött! Minns jag inte helt fel finns det väl något fudge-recept på burken?

• Lejlej
    Nebulosan skrev 2006-11-13 22:37:04 följande:
    Hi, hi, de gånger vi haft det hemma har det ätits med sked direkt ur burken. Vet att man kan ha det till glass också. Oj vad sött! Minns jag inte helt fel finns det väl något fudge-recept på burken?
    Jo, men herregud, jag är ju otroligt bra på engelska *ironi*

Nä, jag fattar inte receptet ju

men till glass verkar ju gott
  • LeWi

Skriv in receptet så kanske vi kan översätta åt dig!

• Lejlej
    Never fail fudge

2,5 cups sugar
    1/4 cup(1/2 ib.) butter or margarine
    1 small can (5 oz.) evaporated milk
    1 jar (7,5 oz.) marshmallow FLUFF
    3/4 teaspoon salt

----------------

3/4 teaspoon vanilla
    1 large (12 oz.) package semi-sweet chocolate pieces

1) Combine first 5 ingredients.
    Stir over low heat until blended.

2) Bring to a boil over moderate heat, being careful not to mistake air bubbles for boiling.
    Then boil slowly, stirring constantly, for 5 minutes (to soft ball stage).

3)  Remove from heat. Stir in chocolate and vanilla until until chocolate is melted. Then turn into a buttered 9x9-inch pan and cool.

Gärna med svenska mått om ni kan dem i huvudet (ammars kollar jag ju upp dem själv på www.omvandlaren.se)

Tackar
  • Batmamma

Låter dig översätta måtten själv..

Blanda socker, smör eller margarin, en burk kondenserad mjölk, burken med fluff och 3/4 tesked med salt i en kastrull.
    Rör på svag värme tills allt är blandat.

Låt det koka upp på mellanvärme o var noga med att du inte tror att luftbubblor är kokbubblor (suck) Koka på svag värme i 5 minuter medans du rör om. Det ska gå o rulla en mjuk boll.

Ta bort från värmen o blanda i en påse chokladbitar o 3/4 tesked vaniljsocker. Rör tills chokladen smält.

Häll i en smörad panna och låt kallna..

O glöm nu inte att det inte ska vara luftbubblor *s*

• Lejlej

tack

lite förstår man ju, men det är just de få ord man inte kan som gör det helt obegripligt.

finns kondenserad mjölk i svenska affärer? Pastöriserad?

Svar på tråden marschmallowsfluff??