• Nenne2

Det bästa med att bo i Stockholm.....och det sämsta!!

Funderar på att sälja vårat hus i lilla Trollhättan och flytta upp till Stockholm med min man och våra två barn. Min man har sin släkt däruppe. Vore kul att höra det bästa och det sämsta med att bo i vår vackra huvudstad.

• Svar på tråden Det bästa med att bo i Stockholm.....och det sämsta!!
  • Majsan70

Det bästa med den är att jag slipper bo där. Det sämsta var när jag var tvungen att åka dit, innan jag blev sambo med min man. Jag verkligen avkyr allt med den staden.

HII! Inte mycket till hjälp, men jag rekomenderar Göteborg istället.

Nä, skämt åsido så är folk stressiga som fasen och så jäkla snorkiga.

• MSI

huspriserna och biltullarna är väl det sämsta.

fördelarna är väl att det mesta man kan tänkas behöva finns och stockholms skärgård är ju inte heller så tokig.

• Key

Det bästa är att man slipper alla fördomsfulla lantisar.
    Det sämsta är att man inser att resten av Sverige är trist och tråkigt! Man blir lite bortskämd.

• Dizzi

Det bästa är att man har nära till allt (faktiskt!). Alla kul affärer och museer och scenföreställningar och naturupplevelser och nära till resten av Sverige också genom bra kommunikationer.

Det sämsta är att det är så dyrt att bo bra.

• Oligo

Det bästa med Stockholm:
    - Nära till nöjen, muséer, butiker, resturanger
    - Intressanta arbetsmöjligheter
    - Många utbildningsalternativ och fritidsaktiviteter för barnen

Det sämsta:
    - Trängsel (bilköer och försenade tåg)
    - Bostadspriser
    - För mycket folk
    - Stureplan

• HugoochVilma

Det bästa med Stockholm:
    * Närheten till allt! Affärer, uteställen, restauranger, bio, träningen
    * Kollektivtrafiken
    * Att de flesta i min familj bor här

Det sämsta med Stockholm:
    * Stressen överallt
    * Försenad kollektivtrafik
    * Dyrt att köpa hus/lägenhet
    * Avgaserna

• Vifsla

key, fan vad ledsen jag bli när jag hör sånt! Lantisar, är det resten av sverige det eller? Jag frågar bara vad stockholm vore utan resten av sverige. Det är inte roligare än man gör sej, man kan väl inte räkna med att någon ska underhålla en för jämnan heller.

• Vifsla

key, fan vad ledsen jag bli när jag hör sånt! Lantisar, är det resten av sverige det eller? Jag frågar bara vad stockholm vore utan resten av sverige. Det är inte roligare än man gör sej, man kan väl inte räkna med att någon ska underhålla en för jämnan heller.

• aprilbarn

Vifsla
    En tanke bara,
    Kanske menade Key alla fördomsfulla lantisar, inte att alla lantisar är fördomsfulla... För nästan alla som bor i Stockholm är ju lantisar från början

• Smurfas

Det här går jag också och funderar på, om man ska bo kvar eller flytta till en mindre stad! Det finns verkligen för- och nackdelar med båda!

+
    Levande stad
    Anonymitet
    Vackert
    Jobbmöjligheter
    Kultur och nöjen
    Shopping
    Valmöjligheter när det gäller det mesta

-
    För mycket folk
    Ont om dagisplatser
    Bilköer
    Ont om P-platser
    Dyrt, (särskilt bostäder, men även allt annat så som försäkringar, parkeringsplatser m.m.)
    Mer kriminalitet i storstäder
    Lång resväg i tid till jobbet (även fast det inte är så många km)

Svar på tråden Det bästa med att bo i Stockholm.....och det sämsta!!