• vermilion

Tagit hål i öronen, hur sover man?

Hih, 30 år och tog hål i öronen för första gången idag.

Hmm, undrar över det här nu. Får man sova på öronen? För man får ju absolut inte pilla på dom.. Sova på sidan då menar jag.

• Svar på tråden Tagit hål i öronen, hur sover man?
  • piixelslyna

Uhm, jag kommer faktiskt inte ihåg. Men jag tror nog att jag sov på dem! Jag menar, man kan ju inte hejda sig att rulla i sängen när man sover?

Rätta mig grammatiskt om du vill - jag vill utvecklas!
  • Den där Linn

Ja, det får man. Byt örngott innan du lägger dej bara...

• Bonus

Va noga med att tvätta öronen mor´gon och kväll till det har läkt!!

• vermilion

Sova gick bra!

Alltså jag har så himla mycket hår, långt, tjockt och lockigt, att tvätta håret varje dag funkar inte för mig för då kommer jag bara ha ris kvar på huvudet sen.
    Hur ska man tvätta öronen annars när man inte får ta på dom? Känns lite svårt att slänga på vatten och tvål liksom.

• Bonus

Vatten och tvål på bummul el något annat mjukt badda lite där du kommer åt! Annars kan man annvända alsolsprit.

• Tjej 83

du ska ju snurra på örhängerna och tvätta dem med tvål o vatten annars fastnar de i öronen innan de är läkta helt. och då gör det verkligen ont att vrida på dem,..

du ska inte pilla med smutsiga fingrar, men tvättade går bra.

• vermilion
    Bonus skrev 2006-11-14 09:33:26 följande:
    Vatten och tvål på bummul el något annat mjukt badda lite där du kommer åt! Annars kan man annvända alsolsprit.
    Ja, även om man inte behöver alsolsprit längre så kan du ju inte skada eller hur? Ja, asch, det ordnar sig nog, i värsta fall tappar man ett öra eller två. FundersamSkrattande
  • vermilion
    Tjej 83 skrev 2006-11-14 09:34:43 följande:
    du ska ju snurra på örhängerna och tvätta dem med tvål o vatten annars fastnar de i öronen innan de är läkta helt. och då gör det verkligen ont att vrida på dem,..du ska inte pilla med smutsiga fingrar, men tvättade går bra.
    Nej, det nya är att man inte ska snurra på dom alls. Får inte pilla på dom överhuvudtaget.
  • Rigmor Mortis

Precis, inte pilla för mycket, låt det läka ifred. Och alsolsprit torkar ut, använd inte det heller. Vatten räcker långt, eventuellt uppkokat med något kryddmått salt.
    (en fråga förresten - gjorde du hålen hos en piercer (med kanyl) eller på någon vanlig salong (med pistol)?)

• Tjej 83

va?! visst jag tog hål för 14år sen.
    har du ändrat på "reglerna" men de spelar ju ingen roll. mina är ju läkta fint och bra! har 5 hål.
    tilloch med piercing i navlen,! den fick man med snurra på !!! konstigt att de är ändrat nu.

varför??

• Rigmor Mortis

Pistoltagna hål läker sämre än kanyltagna, eftersom pistolen krossar vävnad där kanylen skär ett snitt. Men är det i örsnibbarna bör det ju läka fint ändå

• vermilion
    Tjej 83 skrev 2006-11-14 09:40:22 följande:
    va?! visst jag tog hål för 14år sen.har du ändrat på "reglerna" men de spelar ju ingen roll. mina är ju läkta fint och bra! har 5 hål. tilloch med piercing i navlen,! den fick man med snurra på !!! konstigt att de är ändrat nu.varför??
    Det ska tydligen läka fortare då, har för mig att hon sa så.
  • Tjej 83

va? ok jaha hehe
    jag vred på mina för de gjorde så ont när jaginte gjort de på nån dag, men man skulle göra det då.
    men ja de kanske läker fortare. hoppas bara de inte fastnar.
    men de ska de la inte om hon sagt så.
    tror inte det "skadar" att ta med händerna och tvätta försiktigt..

• vermilion
    EKJ76 skrev 2006-11-14 09:42:59 följande:
    Pistoltagna hål läker sämre än kanyltagna, eftersom pistolen krossar vävnad där kanylen skär ett snitt. Men är det i örsnibbarna bör det ju läka fint ändå
    Ja det får vi hoppas!
    Nej nu ska jag tvätta håret. Halvtimmesprojekt.
  • vermilion
    Tjej 83 skrev 2006-11-14 09:45:54 följande:
    va? ok jaha hehejag vred på mina för de gjorde så ont när jaginte gjort de på nån dag, men man skulle göra det då.men ja de kanske läker fortare. hoppas bara de inte fastnar. men de ska de la inte om hon sagt så. tror inte det "skadar" att ta med händerna och tvätta försiktigt..
    Nej, jag vet inte. Jag behöver ju inte göra rent kattlådan och sen riva mig på örsnibbarna, om man tvättar händerna noga så borde man ju kunna tvätta lite försiktigt med händerna iaf.
  • Tjej 83

haha ne jag hoppas inte du gör så!!
    jaa lycka till, hehe

Svar på tråden Tagit hål i öronen, hur sover man?