sova i en bäddsoffa??
om det är en liten lgh, kan man då ha en bäddsoffa å ha den som säng å soffa för 2 pers, eller e dom dåliga att sova i för ofta? nån som har det så??
om det är en liten lgh, kan man då ha en bäddsoffa å ha den som säng å soffa för 2 pers, eller e dom dåliga att sova i för ofta? nån som har det så??
Jag har hört att det inte ska va någon större hit. Då ska du nog få tag i en ruggigt bra soffa. Ett alternativ vi tänkt en del på är att ha två resårbottnar, kanske bredd 80 cm på dom. Ställa dom i ett hörn eller en mot en vägg och den andra ut och så kan man ha ett bord i hörnet eller nåt elelr så kör man in resårbotten intil så dom båda följer väggen.
Sen kan man ha hjul under som man låser så när du ska sova så skjuter du ihop sängarna och låser hjulen. På dagen kan man ha ett snyggt överkast över varje soffa och så många härliga kuddar mot väggen. Man kan ju även ha precis likadana kuffar i ett kraftigare tyg, kanske samma som "överkastet" så får man ju en mer enhetlig och mer soffstil på det.
Man kan ju ha täckena under själva överkasten och ta väck kuddarna eller så kan man stoppa ner det i ett sånt ihåligt förvaringsbord.
Man får nog ha lite lägre ben på sängarna för att få rätta soffkänslan med.
Sen till slut så finns det ju såna fyndiga och mycket snygga sängskåp. Det var något dom hade köpt på Roomservice en gång, mycket snyggt, var som en soffa när den var uppfälld.
Har sovit i dubbelbäddsoffa ett antal gånger.
Så länge du har en som man fäller upp "utåt", så huvudena hamnar vid ryggstödet liksom, ska det inte vara någon fara. Men en som man typ drar ut en säng till av, så att bådas huvuden hamnar åt ena sidan, är värdelös (iaf. de jag prövat). Man hamnar aldrig i nivå, sängarna är olika och en är alltid stenhård!
Hade en bra soffa som vi sov i när vi bodde supertrångt. Det gick bra, det jobbiga var att man var tvungen att bädda varje dag.
hehe tack alla n¨ån mer???
jag och min sambo bodde på 32kvm förut och sov i bäddsoffa i ca 1år
den var skön om man hade en bäddmadrass
har man litet så kanske det är värt det ett tag
//Puzzzzzzzzz
Jag säger bara: Beddinge bäddsoffa från IKEA + en bäddmadrass och saken är biff!