• isahan

tvillingträff i habo

Idag ska vi på en tvillingträff i habo. BVC tillsammans med öppna förskolan har bjudit in alla föräldrar i habo med tvillingar under 3 år. Fick veta att det är 14 par varav ett trilling par också. Sådana här initiativ är trevliga tycker jag.
    Men tänk vad många tvillinagr det bor här i habo, kommunen har ju bara 10 000 invånare. Kul det blir senare när alla dessa ska gå på "högstadiet" samtidigt:)
    Det blir säkert en trevlig kväll.

Är det fler som har haft sådana här träffar, annars kan man ju tipsa sitt BVC. Det är ju faktiskt kul att lära känna dem med tvillingar i sin närmiljö.

Kram på er alla glada/trötta/kämpande och framför allt stolta tvilliln/trilling föräldrar.

• Svar på tråden tvillingträff i habo
  • Compuwiz

Vilken trevlig idé. Du får berätta hur det var.

• Compuwiz

Jag känner till en familj till i Habo med tvillingar, två tjejer födda jan -05. Ni kanske ses på träffen (de håller på och flyttar nu och jag har för mig att de går på dagis så de kanske inte kan komma).

• isahan

Det stämmer med saga och julia. De var inte med, fast vi var ca 10 familjer ändå, massa barn.
    Jag lärde känna marie genom babyboom och har sedan träffat henne och tjejerna.
    Det var trevligt att se vilka andra familjer som hade tvillingar och de från bvc skulle kolla om vi kunde fortsätta träffas någon gång per 1/2 år.
    Tidningen var där ocj fotade, så vi får väl se vad det blir för reportage.

hej svejs.

• isahan

Det stämmer med saga och julia. De var inte med, fast vi var ca 10 familjer ändå, massa barn.
    Jag lärde känna marie genom babyboom och har sedan träffat henne och tjejerna.
    Det var trevligt att se vilka andra familjer som hade tvillingar och de från bvc skulle kolla om vi kunde fortsätta träffas någon gång per 1/2 år.
    Tidningen var där ocj fotade, så vi får väl se vad det blir för reportage.

hej svejs.

• isahan

oj det blev visst 2 gånger inte meningen. .......

• Compuwiz

Vad kul det lät. !0 familjer med hyffsat jämnåriga tvillingar .
    Ja, det var Saga och Julia jag tänkte på. Marie och jag skriver båda på "Barn och sånt".

Svar på tråden tvillingträff i habo