• KattKatt

Ömma bröst - hur länge?

Är i vecka 17+1 idag och brösten har slutat ömma. Hur är det för er andra som har haft/har ömma bröst? Hur länge ömmade dem? Är det normalt att de bara slutar?
    I början av graviditeten är det ju ett tecken på missfall ibland, är det det även i senare graviditet?

Tacksam för svar, orolig!

• Svar på tråden Ömma bröst - hur länge?
  • gustafssons

jag är i v 29 men har varit öm hela tiden.. de växer så det kan ju vara det som ömmar..

• Cinderellla

Med första slutade dem ömma runt v15, återkom senare.
    Den här gången har dem knappt ömmat nånting. Så, det är normalt oavsett ömmande lr inte.

• maja piraya

Det är ju väldigt olika, vissa har ju inte ömmande bröst alls. Jag har haft otroligt ömma bröst från dag ett, är nu i vecka 21 och brösten är lika ömma fortfarande. Jag frågade min barnmorska och hon sa att för de allra flesta så slutar brösten att ömma kring v.12-13 men om man har otur så kan de ömma hela graviditeten. Tycker att du ska vara glad över att det slutat göra ont i brösten för det är ju inte speciellt kul. Jag skriker så fort min sambo kommer i närheten av mina bröst, det tycker inte han är så roligt, speciellt eftersom de har blivit ganska mycket större än vanligt så han skulle inte ha något emot att känna lite...

• KattKatt

Maja-Piraja - kul namn förresten! tack för ditt svar, känns lite bättre nu. Har ju hört att det kan vara så men man blir ju orolig ändå med ett mf i bagaget.

• Kristin24

Är ingen fara, det kommer o går med öma bröst...du kommer få jätte ont sen när bebisen är född och mjölken ska börja produceras...stenhårda och jätte ömma blir de då. Så njut av graviditeten nu... kram

• EnilemmE

Mina ömmade bara max de första 10 veckorna, sen har de bara varit känsliga, men jag har rätt känsliga bröst i vanliga fall!!

Februaribebisch i magen!!
  • mantaray

Ungefär i v 20 slutade mina bröst ömma, TACK OCH LOV!! Hade jätteont från dag 1

• TeeTee

Vet inte om det är till mycket hjälp, men jag kan dela med mig av min "bröst"-historia: jag har inte haft ömma bröst alls. Trotts att jag gått från a-kupa till d-kupa! Är nu på bf+7

• gustafssons

det är lite olika från dag till dag, men jag känner definitift av dem...:)

• tvilling77

Är i v 23 å har till o från väldigt ont å så kliar dom!! Kommer tom ut lite vätska om man pressar lite...dom har för övrigt blivit gigantiska!!!!!

• KattKatt

tvilling 77 - till och från, är det olika från dag till dag? Kan du gå dagar utan att ha ont i dem?

• MariaAneby

Mina ömmade från dag ett, kunde inte ens röra vid dem själv i början. De slutade ömma helt runt v17, men de kliar fortfarande extremt mycket. Det ser ut som att bröstvårtorna fjällar och det hjälper inte hur mycket jag än smörjer dem. Är det någon som har några råd??

• HemligaMamman

mina har varit ömma hela tiden är i v 16+0 idag..
    Men förra gången slutade det runt v. 13..
    tycker de borde vara "uttöjda" sen jag ammat och göra mindre "ont" denna gång ju..
    Ja, det är allt bra konstigt

• maja piraya

Nu har mina börjat klia också! Det kliar nåt fruktansvärt hela tiden men det går inte att klia för brösten är så himla ömma, håller på att bli tokig!!
    Inte är det alla dagar man känner sig så där ljuv och mild och vacker som på bilderna i alla graviditetstidningar...

• tin dra

Mina slutade ömma v. 13 jag är i v.15 nu :S vet ej hur de ska vara.

Svar på tråden Ömma bröst - hur länge?