• Baby Animal

Hur blir man modell?

Hur ska man göra för att bli modell?
    Tjänar man bra pengar på det?
    Hur mkt får man väga om man är 166.5cm lång?

• Svar på tråden Hur blir man modell?
  • Karpet

Är du 166,5 cm lång så är du tyvärr för kort. Det finns redan massor med underbart vackra modeller som har den rätta längden som kämpar för att få jobb så att någon som är för kort för att bära kläderna skulle kunna ta deras jobb känns osannorlikt. Du kanske kan bli hårmodell eller liknande, men för att vara catwalk/fotomodell måste man vara längre.

• Baby Animal

Okej :( Såg en på tv som var 165cm lång så tänkte att man kanske hade en chans ändå :(

• Karpet

Jo, jag vet. Kate Moss är typ 168 också men det är ju Kate Moss, hon är ingen vanlig modeel. Det är inte många agenturer som accepterar kortare modeller än 170-172. Du kan ju prova och skicka in bilder ändå men idagär konkurrensen så hård att de inte behöver ta in kortare modeller. Det finns oftast inte så mycket jobb för dem ändå.

• vikkis

Det beror ju på vilken modell du vill bli. Det finns massor av modeller som är kortare än 170 cm. Glamour modeller är ofta korta. Men just catwalk modeller bör vara 172 eller längre eftersom dom bär upp plagg som är sydda i en standard storlek.

• stina83

har en bekant till mig som är 173 tror jag och hon räknas som för kort. Så är man kortare än dom andra så måste man ha ett alldeles eget utseende som andra inte har! Min bekant vart upptäckt på häst galan i göteborg.

• Atikin65

För reklam/folkmodeller finns det inga måste i varken längd eller vikt...men det är kanske inte det du tänkte dig?

Svar på tråden Hur blir man modell?