• Anonym (Trött)

Är jag helt ute & cyklar...?

Hej på er!

Var tvungen att skriva av mig lite....ibland undrar jag vad det är för människa jag lever ihop med.
    Jag gör ALLT för att han skall ha det bra, att träna, vara social etc....Jag vet att det kanske inte är bra i längden men men..
    Till saken hör att jag alltid har jobbat rätt mkt, dock inte längre. Reser i snitt en dag per vecka, så en kväll i veckan är jag således inte hemma. Ledig varje fredag, har en son på 4 år. Är det något han skall göra när jag är bortaså ordnar JAG alltid barnvakt för att han skall slippa greja med det.
    Igår var jag hos doktorn och fick penicillin, lunginflammation....han blev arg på mig för att jag löste så att min syster tog den lille en stund mellan han åkte till jobbet...och jag kom hem från doktorn. Tyckte att jag inte hade tid att ta hand om mitt barn...Antydde även idag att han aldrig har fritid, och till största delen är det mitt fel att han aldrig kommer iväg...Antydde även att jag inte var en bra mamma i alla läge.
    Känner mig HELT slut.....sjuk....ensam & ledsen...
    Vet inte vad jag väntar mig för svar men var bara tvungen att skriva av mig..

• Svar på tråden Är jag helt ute & cyklar...?
  • Anonym

Stackare, han verkar inte se eller fatta allting du gör och hur du ställer upp för honom... Vad orättvist med sådana kommentarer efter allt du gjort!

• kjempejente

payback time...

Låt han inse att han måste växa upp och att du inte finns runt han dygnet runt. Usch vad man blir less på egoister.

• Anonym (Trött)

.....ja, man blir såå trött. Nästam sjukligt trött.
    Så att han skulle vara lugn nu så såg jag till att han kom iväg på träningen...fast jag har feber o ensam med den lille. Men hellre det så att det blir lite lugnt hemma....

Skall det vara såhär? Är jag överkänslig??

• murcia

....krya å dig, säkert gör infektionen sitt till att du känner dig helt slut.

Ta fram kalender och gör en översikt. Kan han vara ledig, vad är det han vill göra? Vad bidrar han med? Ge och ta. Eller är det nått annat som gror. Låte som han känner sig låst och instängd och kanske har svårt att planera egna aktivter alt. svårt att få med sig vänner och göra det han vill. Tror ni får gå till båttom med problemet.

• Anonym (Trött)

......nu har vi pratat lite mer; och då säger han till mig att jag inte räcker till...varken som mamma eller sambo...
    Gott å höra på kvällskvisten
    Han tycker att han räcker till på alla vis..och att det är jag som behöver ändra mig = noll självinsikt.

Just nu rinner tårarna nerfö mina kinder....och försöker komma ihåg en enda gång som jag känt mig mer värdelös o otillräcklig än nu. Fy vad illa han har gjorde mig med de där ordern....

• the lost little star

usch, han osar riktigt egoist. jag tror killen tänker mera på sig själv och tror att han är bäst i världen. det som skulle hjälpa honom är att hamna i samma sits som han fick dig i.

styrkekramar dig och hoppas att han änrar sitt sätt att tänka

• prickelina

usch det låter inte roligt! Luktar lite mansgris om det hela...
    Krya på dig i alla fall! *kram*

• Anonym (Trött)

Tack för era svar

Det värsta är ju att jag börjar tvivla på mig själv; typ begär jag för mycket? Engagerar jag mig för lite? ETc etc...

• Anonym (Trött)

puffar puffar......

• murcia

...tycker du han räcker till?

Vems mall är det som är den rätta?

Tycker det iofs det är helt fel i ett förhållande när det gått så långt som man börjar diskutera om vem som är bäst. Om han inte tycker att du duger, varför är han kvar? Spelar han offer? Å gör dig till skurk?

• Anonym (Trött)

...ja det är jättesynd om honom, han har gjort alla uppoffringar....men han tycker inte jag har gjort det...
    Har sovit minimalt och ordern gnager bara...att jag inte räcker till....usch, vad jag är ledsen...

Vad skall jag göra?

Det är så svårt att prata med honom eftersom han tycker att han har en sån glasklar bild över situationen.
    Vi har varit på fam rådgivn. ett flertal gånger men ändå kommer sånt här upp...

• Anonym (Trött)

puff puff

• Anonym (Trött)

Murcia;

Han vill inte ha ngt pusslande.....att jag jobbar mindre...
    Han vill ha mer egen tid...etc etc. Han vill att jag gör mer uppoffringar, han kan inte ge några exempel men han skulle fundera på det o återkomma

• Visma

Åk hemifrån ett par dagar... utan bebis.. så får han se hur stort jobb det är att ta hand om ett barn...

Har han varit pappaledig?

• Anonym (Trött)

Ja han har varit hemma rätt mycket med barnet, men det verkar ju inte hjälpa....han tycker ju att jag inte gör tillräckligt.
    Ibland känns det som om vad jag än gör så han ändå aldrig riktigt nöjd....

• Toker

Men är det ert gemensamma barn eller är det ditt barn från tidigare? På honom låter det som det sistnämnda? Varför anser han att han alltid ska få göra som han vill? Man kollar ju med familjen först (ja inte alltid men oftast) så att allt flyter på? Vad menar han när du inte räcker till??? Vad e det för knöl? Han är ju lika mycket förälder som du är eller? Hmmm...

• murcia

....tycker ni ska ta fram block och almanacka och fördela tid och arbetsuppgifter.

Gör det tydligt. Låt han boka in egen tid, tycker det är viktigt för honom, likaså att ni har gemensam tid och du har egen tid.

Svar på tråden Är jag helt ute & cyklar...?