• Aiwendil

Söker en sagofilm som visades runt -85 ungefär!

Hej på er!
    Jag söker en film men jag vet inte vad den heter och jag vet inte vem som var med i den eller nått sånt, har bara lite av handlingen!

Det handlade om en flicka som bodde med sin pappa i en stad där man inte fick skratta för den onda drottningen.
    Men så en dag stod flickan och pappan och bakade och då råkade dom skratta så drottningen hörde det och flickan burades in.

Det kom några djur och räddade henne från fängelset och dom ledde henne in i skogen.
    Där mötte hon massa olika saker.
    Bla. ett par ormar som dansade och sjöng på en klipphäll.
    Hela filmen slutar med att hon kommer till ett träskmonster och slåss mot detta på nått sätt.
    Monstret förvandlas och där är (naturligtvis) en prins som egentligen äger kungariket.
    Drottningen hade alltså förtrollat honom.
    Sen levde dom väl lyckliga eller nått... *skrattar*

Nu undrar jag... ÄR det någon som känner igen detta och kan hjälpa mig!
    Jag har undrat i många många år vad det är för film.
    Jag var liten då den sändes så jag antar att det var nångång mellan 1983-1987

• Svar på tråden Söker en sagofilm som visades runt -85 ungefär!
  • AnnaLi

Nä, jag känner inte igen d tyvärr...

Men jag undrar en annan sak...

Kommer du ihåg den där serien när några barn gick in i en garderob å så kom dom ut i en helt annan värld?

Kanske är samma?!?

• Aiwendil

Precis!
    Landet Narnia
    Helt underbar Har den hemma inspelad på vaaanlig video..tecknad!
    Urmysig!

• AnnaLi

Ja just d!! Landet Narnia! Kollade ofta på den, värsta nostalgi-trippen!!

• Bergtuva

Narnia var helt underbar!!!! Jag älskar sagor där man träder in i en annan värld. Visst var det där barnen kom till Narnia via en garderob?

Tänk vad häftigt att ha en port till en annan värld längst in i garderoben! Det har jag ofta fantiserat om

• Aiwendil

Jag har en sån garderob

• Katja77

Aiwendil, Lyx! kan man köpe en sån på IKEA? *s*

• Aiwendil

Nja..
    Dom sålde ut ett par på JYSK förut.. och det var där jag fick tag på den.... men... det kanske kommer på REA nångång
    Eller varför inte titta i GulaTidningen!

Svar på tråden Söker en sagofilm som visades runt -85 ungefär!