• TompaSe

Den farliga julmusten!!!!!

Vill på detta vis varna för den farliga drycken julmust. Tyckte det var dags att skriva om den igen för det kanske finns någon som glömt förra vinterns varningar för denna alldeles för goda dryck. I mustextraktet ingår malt, humle och dessutom olika kryddor som tillsammans med en gravid kvinnas hormonermängd av progesteron gör att det kan bli giftigt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-14 16:27:37:
    Detta var ingen skröna.. Har inte ens hunnit bli det än. Bara ett bevis för min gravida älskade sambo som läser så mycket på denna sida och blir orolig. På 5 minuter så var det nästan 200 klick och visst de flesta köpte inte vad jag skrivit och det är väl iofs glädjande, men säkert en eller två dessa minuter som tänkta: ajfan, jag har juh druckit massor av must och hur ska det nu gå??

Häls. TompaSe, en som inte loggar in här fler ggr.

• Svar på tråden Den farliga julmusten!!!!!
  • Sunflower

Och var har du hittat den informationen TS?

• Fenixx

visste jag inte alls. hur farligt är det?
    åh jag som älskar julmust...suck.

• Lindblomman

Är detta sant? Finns det vetenskapliga undersökningar på detta eller är det ett rykte?

• Rigmor Mortis

Lite märkligt. Enligt Apotekarnes innehåller den "humle- och maltaromämnen", men det står inte ett ord om enbärsarom.

• Arctura

Jaha, så den är farlig också!!!? Har jag inte hört... vart finns info om det?

*~ Mitt mål i livet ,är att blir den underbara människa, som min hund redan tror att jag är ~*
  • SDS

Vart har du läst det?

Jag o min kompis levde typ på julmust under en månad av våra graviditeter!

.::Stolt mamma till två crazy Djurgårdspojkar::.
  • Sunflower

Om det nu är så farligt, varför står det inget på deras hemsida? Fundersam Dessutom så innehåller den bara humle- och maltaromämnen. Säkert bara en vandringssägen .

• Little Mama

Där ser man, jag som drack hinkvis under min graviditet..

• Bonnie Tyler

Verkar vara BS, har surfat runt lite utan att hitta nåt negativt...

Svar på tråden Den farliga julmusten!!!!!