• Runguska

Få rent flottig/suddig spegel?

Idag städade jag badrummet och i och med det bdrumsspegeln. Efter att både ha tvättat med badrumsrengöringsmedel och fönsterputs kommer jag inte på fler sätt att få spegeln blank. Det verkar som om det är fett på den för den är konstant sutsig, men jag vet inte säkert.

Hur ska jag göra för att få spegeln fin igen?

• Svar på tråden Få rent flottig/suddig spegel?
  • f i a

Har du provat med en torr microfiberduk? Men jag tror att spegeln blir "skitig" om man putsar den med nåt annat än fönsterputs. Råkade ta Jif av olyckshändelse på badrumsspegeln en gång, tog evigheter att puts rent efteråt...

• Runguska

Jif är det jag också använt... Får försöka hitta någon bra trasa då och jobba på lite med den.

Tack för ditt svar.

• Catchie80

Tidningspapper och vanlig glas universal. Det gör underverk! Alltså, knöggla ihop lite aftonbladet och använd som trasa tillsammans med lite glasputs. Gnugga flera gånger och ordentligt och hårt, så går det nog bort efter ett tag. Jag använder enbart tidningspapper och glas universal, spegel och fönster blir som nya, och det bästa... Det blir inga streck eller dammhörn!

• TEF

Hejsan!

Jag har börjat köra ett husmorstips på all mina speglar. Först tvättar jag med en såpa och vatten på en trsa för att få bort alla fläckar sedan torkar jag bort all fukt med hoprullad tidningspapper. Då blir spegeln jätteblank...

• Runguska

Tack för era tips!

Tidningspapper och fönsterputs fungerade jättebra!

Svar på tråden Få rent flottig/suddig spegel?