• Lilou

Letar ocksa film fran 80talet! Sagofigurer som aker skridskor!

Jag harmar Aiwendil och ber om hjalp...soker en film som kom ut pa 80-talet och handlar om en man som somnar och drommer sig in i en fantasi varld, dar alla aker skridskor! (ej tecknat).
    Alla ar utkladda till olika sagofigurer...och nagra till nagon slags jordgubbe eller rosor, om jag inte missminner mig. Det kanske var nagon slags holiday on ice greja.
    Nagon som vet?

• Svar på tråden Letar ocksa film fran 80talet! Sagofigurer som aker skridskor!
  • Aiwendil

*tänker och tänker*
    Men minns inte

• Ishtar

Beatrice Potters sagovärld va?
    Till klassisk musik, små djur som dansade?

• Lilou

Det kanske det var...men det var inte tecknat...ar denna film med manniskor?
    Tack i vilket fall som helst!...ska kolla pa internet nu!

• Bebisens mamma

Ishtar, men är inte den tecknad?
    Nej nu minns jag! Det stämmer! Du är inne på rätt spår Ishtar!:)

• Lilou

Nej, det ar inte den ...jag sag en dar de akte skridskor...

• saelma

Minns också en beatrix potter där de åkte skridskor, kan ha visats på något jullov? runt -90?

• kanelia

Åh.. jag vet vilken du menar men vettesjutton vad den heter! Bra är den iaf!
    Hjälper till att puffa lite! *puff puff*

• Lilou

kanelia: kommer du ocksa ihag den??Oooo...bara maste hitta den!!!
    *puffar upp*

• Ishtar

Det ÄR den Beatrix Potter. Utklädda människor åker skridskor. De brukade visa den dan innan julafton, för vi åkte alltid till mormor och morfar mitt i...

Men den finns inte med på imdb så man får nog skriva till svt och fråga. De brukar vara rätt snabba på att svara!

• musli

Beatrix Potter handlade ju inte om en man som somnade... och det var inga skridskodansande jordgubbar och rosor i den...

• kanelia

Nej, det är inte alls Beatrix! Även om den är bra den med..

• hobnob

Jag minns den oxå Lilou! Men tyvärr inte vad den hette.
    Jag ochen kompis brukade åka skridskor och så sjöng vi en av sångerna från den minns jag.
    Letar febrilt vidare på nätet!

• Labolinaa

Nä, i Beatrix Potters Sagovärld som den heter dansar de balett. Det är jag helt säker på! För jag försökte alltid dansa som djuren efteråt...
    Dessutom är det ingen som somnar i den filmen heller utan man får se Beatrix komma till sitt sommarhus där hon brukade skriva och teckna dessa historier o sen hamnar man i de dansande djurens värld...

• Bebisens mamma

Sen-natts-puffar!

• Lilou

Tack allihopa som hjalper till!

• Zhara

Hmm det jag kommer o tänka på är "det susar isäven" men det är nog kanske inte den...

hoppas ni kommer på nåt!

• Lilou

*puffar lite*...kanske ngn som kommer pa!

Svar på tråden Letar ocksa film fran 80talet! Sagofigurer som aker skridskor!