• MID

Hur länge använde ni bärsele (babybjörn) ?

Vi har en Babybjörn bärsele Active som jag använder ganska flitigt för min 4 mån kille men jag känner att de börjar bli tungt då han väger ca 7,5 kg.

Hur länge använde ni era bärselar? Finns det ngn max vikt eller max längd för dem? På min inställning tror jag man kan ställa in längd till ca 74 cm och nu är han 68,5 så den skall ju på längden räcka ett tag till men jag trro han blir för tung snart.

• Svar på tråden Hur länge använde ni bärsele (babybjörn) ?
  • A Rose

Vi slutade använda vår BB Active när Anton var ca 5 mån. Då vägde han nog ca 8 kg. Men det var min man som bar honom i bärselen då - jag tyckte att det var alldeles för tungt. Jag använde inte selen särskilt mkt alls faktiskt, det var mest min man.

• starless

Mid, vill du kunna bära längre kan jag rekommendera en bärsjal. 7,5 kg känns som ett paket smör i en långsjal. Jag lovar!

• Liwa1

Bär Leja då och då. Men snart slutar jag. Hon väger snart 10 kg och är 8 månader. Börjar bli tungt. Har BB Bärsele.

Sjal varkel nlitar jag på och det funkade inte med min rygg. Får helt fel belastning på den efter en skada jag har.

• Saga å Filippa

Jag använde min tills tösen blev 11 ½ månader. Men så är hon liten i strl också, hon vägde 7870 gr när hon var 11 månader .

• höken

Om man inte orkar/vill knyta sjal men ändå gärna bär längre, så kan jag rekomendera ett par andra selar som också gör bärandet till en "piece of cake"! De heter Sutemi (min favorit) och Ergo. Vi bär vår tjej flera timmar utan problem och hon är 9 mån och snart 11kg. Information om dem finns på nätet. Lycka till!

• Venus

Bar min dotter i bärselen tills hon var 16 månader... Hade blivit längre om det inte var för att hon blev så stor när overallen kom på
    Sonen blev buren i ca 6 månader för min rygg klarade inte mer då pga en skada... Och nu fungerar det inte ens med bärsjal, så han blir inte buren så mycket

• kixan

3-4 månader, sen fick jag alldeles för ont i rygg och axlar för att kunna bära henne i selen (har ganska taskig rygg). Köpte en sjal när hon var 7 månader och den kan jag fortfarande bära i utan att känna av ryggen alls, så mycket bättre!

• uniMog

´Bär henne fortfarande i selen och hon väger ungefär 8,3 kilo och är 9 månader. Tycker faktiskt inte alls det är tungt

• Malin mamman

Tills hon var lite drygt fem månader då började vi med bärstol istället. Då hade hon kunnat sitta utan stöd ungefär en månad. Bärstolen använder vi fortfarande ibland. Hon är nu 1 år och 8 månader.

• Stora

12 kg står det på vår babybjörn (den vanliga) Ella väger ca 7,5 kg och jag orkar inte någon lång stund längre.

• Marlene

vi slutade med babybjörnen när wille var 5 månader då vart det för tjockt med tjock bebis och varmare kläder och det var väldigt tungt. Efter det har jag köpt sjal och en sele som heter ERGO som är sååååå mycket bättre än babybjörn. Jag orkar bära wille längre i den nu när han är 18 månader än när han var 5 månader med babybjörnselen.

• lancrox

en månad fick ont i ryggen använder barnvagnen eller så bär maken henne

• Mandarin

Någon som vill sälja sin till ett skapligt pris???

• Liwi

typ 3 ggr användes den...
    sen gav jag bort den till en kompis som använde den 5 ggr...nu har en annan kompis den och har använt den 2 ggr...

• Vilmagbg

Jag använde min jättemkt fram till Max var 5 månader. Sen blev han för tung. (Han vägde då strax under 10 kg)

Svar på tråden Hur länge använde ni bärsele (babybjörn) ?