Ont i armar och händer i slutet av graviditeten..
Jag har ont och värk i mina armar och händer sedan ett par veckor tillbaka...
Det började med att jag kände av stickningar och pirrningar och svullnad i händerna, precis så som jag också har fått i benen och fötterna (särskilt på kvällarna efter att ha stått och gått mycket). Det startadei vecka 30, 31 ungefär.
Jag är nu i vecka 33 (32 + 4). Har vaknt på nätterna av att armarna och händerna domnat bort och gjort ont. På mornarna kan jag knappt röra mina händer som är svullna och ömmar.
Var hos BM igår och jag fick en remiss till etn arbetsterapeut som skulle kunna ordna handledsskenor till mig så att jag sover med rakare handleder, som tydligen ska avhjälpa smärtan. Någon som har sådana och sover med dem?
Min BM sa att det är lite symptom av carpaltunnel. Både min mamma och min bror är opererade för carpaltunnel i sina högerhänder.
Är det här vanligt att det uppstår under graviditeten? Vad kan man göra för att underlätta... Kommer mina problem att försvinna efter förlossningen? Varför får jag ont?
Just nu har jag smörjt in armbågarna och handlederna med liniment. Känns som jag har en infektion i båda armarna, som om något är fel...
Linimentet hjälper för stunden.
Kan jag arbeta med armarna och händerna eller ska jag bara vila?
Många funderingar men inga riktiga svar.. Kan ni hjälpa mig?