• Vanessa1

bilbarnstol??? billigt eller dyrt!

hej
    Vi tittade idag på en bilbarn stol, Maxi Cosi (citi). Det var en begagnad och de skulle ha 380 kr för den. Jättefin! Den var från 2000.
    Är detta ett bra köp, någon som vet??

Om vi skulle hyra så skulle det kosta ca 500 kr.

Behöver lite råd!

• Svar på tråden bilbarnstol??? billigt eller dyrt!
  • Saga å Filippa

Har ringt och frågat Britax tillverkaren och dom sa så här:

Vanliga bilbarnstolar kan man använda i ca 8 - 10 år, sen är det bara att slänga dom! Dom har alltså ett bäst före datum. Vad det gäller babyskydd, så håller dom i "bara" 5 år sa dom, dom får sprickor i plastet, så jag skulle inte ens köpa den stolen du tittat på.

Lycka till!

• Majsan70

Har du kollat NTF? Där kostar det ca 300 kronior att hyra babyskydd i 9 månader.

Personligen skulle jag alödrig köpa ett begagnat eftersomman inte vet vad det vart utsatt för.

• Memma

Jag har hört att man inte ska köpa beg. bilbarnstolar, eftersom man aldrig vet vad dom vart med om. Plus att det är stor skillnad på säkerheten i stolarna idag mot för 4 år sen... men sen om det är sant eller itne...

• Saga å Filippa

Men säg så här då...köper du ett helt nytt babyskydd för ca 1000 kr och säljer den sen när ni inte behöver den för ca 600 kr, då har du ju hur som helst inte "förlorat" några pengar, säkerhet är a och o.

• Vanessa1

Skönt att FL finns , det är så bra att få snabba tips!!!!

• Holmen

vi har köpt en ny.

Akta Graco Auto Baby...den kostade 1295 kr...

Kanske inte superbillligt, men det är av bästa kvalitet, å den är ny.
    Sen är det ju bara å sälja den...när den inte räcker till...för den gäller ju bara för barn upp till 13 kg...

• Jessa med 3

Vi ville inte hyra eller köpa begagnat, av anledningen som Majsan70 nämner. Jag vill VETA vad som hänt med mitt barns bebyskydd!

Sedan finns det de som säger att det syns på babyskyddets plast om det varit med om en krock, men jag känner mig inte trygg med det, så då köpte vi ett nytt.

• Bebisens mamma

Vi har också köpt en ny.

Akta Graco Auto Baby. (Finns bild i mitt bildarkiv.)
    Vi köpte den för specialpriset 1098 kronor! (Normalpris 1498 kronor.)

Vi tycker det är värt varenda krona att köpa ett nytt Babyskydd.

Lycka till!

• Nov 2004

Vi köpte Akta Graco Auto Baby med bas nu när de har erbjudande på Babyproffsen till ett bra pris den här månaden. Resonerar som så att vi får ett sprillans nytt o säkert babyskydd som vi sen kan sälja när vi inte behöver längre och då blir det inte mycket dyrare än att hyra ett som är använt flera gånger tidigare och som dessutom är slitet.

• Bebisens mamma

Just så Nov, eller spara till bebis nummer två kanske...

Notis:
    Akta Graco Auto Baby (inkl bas) kostar 1288 kronor t.o.m 21 november på Babyland.

• Lego Flicka

Billigt eller dyrt... svårt att säga... just babyskydd och barnstolar till bil tycker jag nog man ska köpa nytt om man inte får från nån man känner som man vet vad som hänt med och inte... Jag tycker inte att det är så farligt dyrt med ett nytt om man tänker på att den räddar liv, vi kommer att köpa ett nytt, dock är det mycket pengar men just denna pryl är nog värd att satsa pengar på, bättre att köpa vagn, spjälsäng och sådant begagnat tycker jag! Vi har köpt en begagnad barnvagn (skämms, inte ens gravid än) men den var så fin till ett bra pris!
    Frida

• Alveline

Jag ska inte köpa nytt babyskydd. Jag ska låna av en kompis. Den är inte så hiskerligt gammal för hennes barn är fortfarande ganska litet. Tror det ska vara ok. En rock a tot.

• Titti och mini

Kan säga att jag tycker dom slits rätt mkt faktiskt. Vår lillkille hade sin Roc-a-tot tills han var kanske 1 år o ngr månader o den är rätt sliten nu i framförallt bärhandtaget, så vi funderar faktiskt på en ny. Just bilstolen känns väldigt viktig att den är helt OK tycker jag.

Svar på tråden bilbarnstol??? billigt eller dyrt!