• PostisPer

Mjölallergi

Hejsan! Jag är en mamma som har en son som har misstänkt mjölkproteinallergi tänkte snart att jag skulle sluta amma och börja med välling/tillägg. Jag har provat profylac och det ville han inte ha sedan provade vi nutramigen vilken han helst inte tar fast med lite socker funkar det. Någon som har några bra tips och samma problem.

• Svar på tråden Mjölallergi
  • blackangel

Min son vägrade ta de ersättningar du skriver om. Han var 6 månader när vi fick det bekräftat att han var komjölksproteinallergisk. Puuh, långt ord! Har troligtvis varit det sen han var väldigt liten.
    Jag gjorde välling på havremust och havremjölk som han gärna åt. Fanns även ekologisk risgröt och havregröt som jag gjorde till välling ibland. Så apotekets hoppade jag helt. Kanske fel, men men.. Han fick ju även mat och vanlig gröt så det gick bra med alla vitaminer o dyligt. Han är idag 4 år och fortfarande allergisk mot mjölk, tyvärr, men jag hoppas det försvinner en vacker dag på honom. Detta kommer nog från hans pappas sida som har samma mjölkproblem..

Svar på tråden Mjölallergi