• Della

Skulle tina upp 1 kg fläskkotletter... *asg*

Snälla, idiotförklara mig inte!

Det var ngn som svarade mig i föregående tråd om huruvida jag ska gå till väga för att fortast möjligt få köttet upptinat.
    Svaret jag fick var att lägga det i kallt vatten och efter en stund går det att dra av så många bitar som jag ska ha.

Köttet hade varit infryst i en svart plastlåda (som när man köper det) och jag fyllde det med kallt vatten.
    Hade ingen tanke på att köttet ska ligga i plastpåse innan m,an låter det drunkna under vattnet!

För en stund sedan kom sambon hem och han skrattade åt mig...

Usch, det var en dum grej att göra *s*

Så nu har vi slängt ungefär 800 gr fläskkotletter.
    200 gr har vi redan ätit upp för jag hade ändå stekt dom

• Svar på tråden Skulle tina upp 1 kg fläskkotletter... *asg*
  • Mallin

Men....vad är det för idiotiskt med det??
    Så har vi gjort många gånger...förutsatt att det inte är hål i plasten som är runt förpackningen förstås!!
    Så här har du en idiot till isåfall !!

• Snuttarna

blev köttet tinat?

trodde ju att du hade köttet i påse innan. jag fryser in mitt kött i påse iaf.

• Lenagbg

så gör jag jämt.. hur tror du får ens i köttet i plastpåse om det är fryst?

• Della

Alltså den svarta plastförpackningen som man köper köttet i fyllde jag med kallt vatten. Alltså låg köttet helt dränkt i vatten utan plast eller ngt som skiljer dom åt!

Min pojkvän säger iaf att man inte ska göra så för att köttet då blir förstört??

• uniMog

neeej det blir inte förstört! Det kanske försvinner lite smakämnen men det blir ju inte dåligt.. förutsatt att ni har drickbart vatten Det är väl bara att steka på köttet!

• Jennie Brunflo

Men vad synd att ni kastade köttet.

Det blir inte förstört!

Jag förstår hur du tinat och det är väl inte helt rätt.

Men köttet hade ni inte behövt slänga-

• Della
    Fan!

Säger det till killen och han envisas fortfarande attd et blir dåligt. Äsch.. Inte mycket mer med det..

Vi storhandlar varje måndag e.m och denna veckan som kommer blir det hans tur att betala
  • Mallin

Jahaaaa...jag trodde plasten var på....för så tinar jag det alltid...med plast på i den svarta förpakningen. Är det hål i förpackningen knyter jag en plastpåse runt.

• delifi2

ja brukar alltid ha plasten på, ja tycker d försvinner smak å färg på köttet annars, men ja tror knappast d blir förstört men d ser inge gott ut

• Della

delifi2..

Jo, märkte att färgen försvann. Plötsligt var där vita köttbitar
    Såg inget gott ut men men..
    Nu har man ju lärt sig en läxa

• Upptagen

*skratt*

Min mamma brukar skölja av köttbitar som har pepparrand eller sånt kött som är färdigmarinerat under vattenkranen eftersom hon tycker det blir för starkt.

Så om köttet inte legat allt för länge så skulle det nog ha gått bra att använda det... Men men, nästa gång vet du!

• Kajsan

Tussilago

Butikerna brukar göra pepparbiffar av kött som börjar bli grönt för att dölja färgen, så hon gör helt rätt i att skölja av pepparn , då ser hon ju om det är gammalt om inte annat

• Upptagen

Kajsan: ojdå! Det ska jag säga till pappan som älskar pepparbiff! *skratt*

• Lenagbg

det blir inte förstört men du måste tillaga det direkt och det kan bli lite torrt.. men jag gör så jämt för jag glömmer ofta att ta ut köttet ur frysen och tina på vanligt sätt... glömsk ibland

Svar på tråden Skulle tina upp 1 kg fläskkotletter... *asg*