Finnar på rumpan - blä!
Vad kan man göra för att bota en finnig rumpa? Jag har rätt torr hy annars, och har aldrig haft problem med finnar, förutom just på rumpan. Ser så fult ut, och har alltid gett mig dåligt självförtroende i sänghalmen.....
Vad kan man göra för att bota en finnig rumpa? Jag har rätt torr hy annars, och har aldrig haft problem med finnar, förutom just på rumpan. Ser så fult ut, och har alltid gett mig dåligt självförtroende i sänghalmen.....
E du en tjej eller en kille. För som jag vet så e det rätt så vanligt bland män men tjejer har jag inte hört talas om.
Ok ngn gång har man fått en putteliten plitt men inte stora problem.
Har du sökt hjälp hos en hudläkare´?
Lycka till
Mimmi & Manuella
Sola solarium!
Det hjälper faktiskt....tar bort finnar överallt.
Tjejer kan ha det, här är en i alla fall. Och två då om TS är tjej. Jag har haft finnar på baken sen tidiga tonåren. Nu har det minskat lite, jag är 22. NU har jag inte många, kanske någon ensaka där om ens det. Men jag har massa ärr kvar och röda prickar efter år av finnig hud där. Är inet alltid så kul men vem mer ser min rumpa än min kille? Och han ser den endast om vi har ljust i rummet och kör doggystyle
Jag har oxå, inget roligt alls. Men tydligen säger de att om man har torr hud så är det "bördigare" för finnar. Just för att huden då producerar talg. Vet dock ej om det stämmer eller vad man ska göra åt det
Jag har precis samma problem men jag har nu testat Stioxyl från Apoteket i några veckor. Första tiden använde jag det morgon och kväll men huden blir väldigt uttorkad så nu använder jag det max 1 gång per dag och mest då på de fläckar där finnarna är. Jag tycker det funkar kanon. Numera har jag bara några få finnar och de försvinner jättefort om jag kletar på salvan så jag tycker salvan funkar kanonbra.
För min del tror jag finnarna beror på att jag käkar p-piller men helt säker är jag inte eftersom jag inte minns hur min rumpa såg ut innan jag började käka det. Var ju typ 10 år sen...
Man har väl haft nån enstaka o inte är de så roliga att handskas med..men de kommer o går
Min teori är att finnarna kommer oftare om man har trosor i konstfiber eftersom det inte andas lika bra som bomull. Det verkar också som om tajta byxor i konstmaterial lockar fram dem...