Chips osv i mat??
Vad anser ni om att ha chips och liknande i maten? Jag är ingen perfektionist själv när det gäller hälsa, jag glufsar gärna i mig chips. Men försöker äta nyttigt när det gäller mat. Vad tycker ni om sådana rätter?
Vad anser ni om att ha chips och liknande i maten? Jag är ingen perfektionist själv när det gäller hälsa, jag glufsar gärna i mig chips. Men försöker äta nyttigt när det gäller mat. Vad tycker ni om sådana rätter?
Jag tycker det är konstigt att blanda chips i maten, blir de inte sega och konstiga då? Det är för mig som att blanda sega råttor i potatisgratängen eller nåt... Nej, godis är godis och mat är mat.
Jag har inga principer emot det, jag tror inte det spelar någon roll om man äter snask och middag samtidigt eller var för sig, det är ändå totalintaget som ger effekten.
Men: vad äckligt det låter!
Precis. TÄnk dig chips istället för potatis, då har de som gör det fortfarande i grädde och ost. Och in i ugnen. Skulle rysa om jag blev bjuden på något liknande..
Nej, jag har inga principer mot det direkt heller. Vet att vi en gång när jag var liten värmde chips i ugnen och hade till köttet, det var faktiskt helt ok, vad jag minns. Har dock inte provat det sen dess!
Det jag får rysningar av är att blanda chips med grädde osv..
Jag skulle inte vilja ha chips istället för "vanlig" potatis till maten, men däremot har jag stött på något enstaka recept där chips har passat bra. Fläskfilé på chipsbädd är mumma, till exempel (med annan potatis till än chipsen)!
här i england tycker dom om att göra en dubbelmacka med chips som pålägg.
eller chips till salladen
Chips på mackan? Där ser man.. Det är ju lite som att dem har pommesfrites i baguetten i Belgien;)
har du provat chips på mackan eller i salladen?
dom älskar pommes på mackan oxå.
och alltid pommes på sidan av lasagnen.
har provat på pommes och chips på mackor och ärligt talat så är det faktiskt ganska gott :)