• Frågvisa

Vilka böcker gillar era 1-2 åringar?

Behöver lite boktips! Min lilla dotter (19 mån) Älskar när vi läser sagor för henne. Det finns ju oändligt många olika barnböcker och för att lättare orientera mig i bokfloran undrar jag om ni kan rekommendera några böcker som era barn tycker om.

Emilia var tidigare väldigt förtjust i Max-böckerna, men nu för tiden är det Bu&bä + Labanböcker som hon helst vill höra

• Svar på tråden Vilka böcker gillar era 1-2 åringar?
  • Sicali

Min son har en bok om
    teletubbisarna när de skall sova.
    Den bara ÄLSKAR han och vi läser den flera
    gånger om på morgon och kväll.
    Sen gillar han böcker med djur och där
    är det viktigt att man härmar hur varje djur låter,
    särskilt tigern

• SofiaOlava

Indra har precis fyllt två. Favoriter just nu:
    lilla spöket laban
    Alfons Åberg
    Lilla Anna & långa farbrorn
    Tummen
    Bockarna bruse
    bajs boken

• solrosen83

Min tjej, 18 månader, gillar mamma mu böcker... Kråkan är bäst. Det är ju mest bilderna vi ser på förstås.

• Elute

Mina har gillat "Den vilda bebin" "Emilia-böckerna"(kanske din tycker är kul)och en bok som heter "Häxans barn".
    För att nämna några...
    Böcker med humor är jätteskoj, ofta sitter vi allihopa och skrattar så det brakar när vi läser kvällssaga.

• Mian

Min dotter som är 21 mån älskar att titta på bilderna i Pettson & Findus och Pippi Långstrump. Framförallt Pettson finns det ju massor av detaljer att kolla på och prata om.

• mamacita

Emma böcker, Totte böcker, böcker om Pippi Långstrump, böcker med flikar som man kan lyfta på, Max, mfl. Hon är 19 månader.

• Frågvisa

Tack för alla era bra tips! Nu ska jag logga in på adlibris

• nr1

här är favortierna "hitta på", "knacka på" "ut och gå" och "max-böckerna"

• Jen 82

Emma o totte böckerna . Speciellt Emma tvärtemot, hon kanske känner igen sig?!
    Pino är en hit
    Vilda bebin lika så.

• Jen 82

O Alfons så klart . Även om dom är lite långa

• In the summertime

Richard Scarry Tror jag han heter. Något liknande iaf. Han gör väl egentligen böcker för äldre barn men det är otroligt färgglada och fina bilder. Vi har en om bilar. Och då är det alla möjliga bilar. Typ Krokodil pil, hammarebil, bananbil osv och Hjalmar kan sitta hur länge som helst och bara kolla på bilderna. Jag tänker att han säkert har böcker som handlar om annat också, om barnet inte är bil fantast som mitt barn.

Svar på tråden Vilka böcker gillar era 1-2 åringar?