• Vera 74

Tavlor och medaljongtapet...

I en annan tråd ang mitt sovrum så fick jag tipset om stormönstrade tapeter och ser nu framför mig medaljongtapeter. Tycker att det kan vara snyggt men vad tycker ni ska man bara ha en fondvägg eller ska hela rummet tapetseras? Hur sätter man tavlor snyggt på en stormönstrad tapet? Någon som har bilder att visa?

Jag är så lycklig över min Ismone!
  • Svar på tråden Tavlor och medaljongtapet...
  • Kaosspassageraren

Jag undrar liksom Vera hur man gör med tavlor på en stormönstrad vägg. I vår förra lgh hade vi vita väggar och därför rätt mkt tavlor. Nu har vi en ganska stormönstrad tapet i vardagsrummet och hur sjutton gör man?! Känns inte helt självklart att sätta upp våra vanliga disparata verk...

• Vera 74

Piff och puff...
    Här måste väl finnas någon som har en stormönstrade tapeter och någon tavla på den väggen... Eller?

Jag är så lycklig över min Ismone!
  • mammatotoo

funkar jätte bra, jag skulle sätta en spotlight på tavlan!

• lycklig fru

Jag tror att det kan vara finast med svartvita tavlor i svarta eller vita ramar.
    Jag tror att det kan bli alldeles för "plottrigt" om man har tavlor i massa olika färger och ramar på en vägg som också är mönstrad.

• VICKY82

Jag har medaljong tapet som fondvägg i vardagsrummet och har valt att inte ha några tavlor alls där. Det skulle bli kaka på kaka helt enkelt. Har satt upp vägghängda ljusstakar och vitrinskåp istället.
    Bilder finns om nån vill se.

Just det! det jobbigaste är när man har stormönstrad tapet i sovrummet. Inga av lakanen vi hade innan vi tapetserade om matchar tapeten. Jätte irriterandeFörvånad 

Gud villka i-lands problem........*skäms*Generad

Svar på tråden Tavlor och medaljongtapet...