Du måste logga in för att svara i en tråd.

• mamma mupp

Schemaläggning...

Vilken utmaning...11-timmars dygnsvila o försöka få till reko schema för oss i vården,vem vill jobba mer helger,korta turer,fler arbetspass... Hur löser ni det som jobbar i kommun,landsting o privat. Vi har time care...Nyfiken eftersom jag sak jobba bara med schemaläggning i min kommun 3 månader from. nästa vecka. Spännande..risken är väl att man hamnar mittemellan ...på ngt vis!!!

• Svar på tråden Schemaläggning...
  • Hemma hos oss

För mej personligen, så blir det ett sämre schema.

• MorM

Hallå. Jag jobbar inte på schema eller med sådan schemaläggning, däremot jobbar jag i en kommun nära sådana som ska försöka lösa detta med schemaläggningen och 11 timmars dygnsvila osv. Inte lätt, inte. Tror det kommer bli svårt att lösa det på bra sätt. Vi har inte infört time care, men det är på G. Kanske blir det lättare då?

• dison

Jag jobbar i kommunen och det senaste jag hörde så behöver man inte lägga scheman annorlunda än tidigare eftersom man har en möjlighet att lägga brytpunkten för dygnet vid 2-3-tiden på natten. Då får man ändå 11-timmars dygnsvila, för att man inte räknar dygnet från 0-24.

• Molly83

Hej!

Min mamma arbetar med schemaläggning vid en intensiv/post-op vårdsavdelning och har ett riktigt helvete med att få ihop ett bra och passande schema. Senaste försöket var att ha två brytpunkter, en 19.02 (tror det var någon sådan knepig tid) och en 02.12...

Hoppas inte att du får det allt för jobbigt med planerandet!

//Molly

• Anna Paulita

Jag sitter med schemaläggning på min arbetsplats och det suger verkligen. jag vet för allt i världen inte hur jag ska få i hop det utan att schemat är totalt katastroflikt....så jag jobbar på med schemat och söker andra jobb vid sidan av.

• pillefinkan

Min personliga åsikt är att vården kommer tappa personal på det här, Vad är detta för personalpolitik och gynnar det patienten något? Det är ju som att kliva bakåt minst 20år!!!! Tror nästan schemat var bättre då! Då fanns ju något som hette kontinuitet.

Lycka till med schema läggningen

Amor Vincit Omnia
Svar på tråden Schemaläggning...