• krakel

Nestle vällingsburk

Har under FM roat mig med att mäta och jämföra måttet från nestle då jag för ett par dagar sen fått vällingsburken på posten.

Man fick då med en tratt och ett mått och på beskrivningen står det att man ka använda 2 mått eller 3/4 dl pulver till 200 vatten, men nu till dilemmat 2 st skopor motsvarar 1 dl välling inte 3/4 dl så det diffar alltså på 1/4 dl pulver...

Ringde då till Nestle och under 20 min försäkte vi gemensamt förstå varandra vlket resulterade i att den blå skopa som man får med INTE ska användas då den gör att man får med för mycket pulver, det visa sig med att den sorten utgått och är INTE rättvis va det gäller måtten på vällingen

Så alla som skickat efter burken.... släng måttet och använd antingen 3/4 dl eler 5 MSK så får ditt barn inte för mycket vällinspulvet

Så nu har jag fått det sagt heheh

• Svar på tråden Nestle vällingsburk
  • annry

Blev nyfiken och fick ut och testa. Du har rätt i att två skopor blir lite mer än 3/4 dl men inte fullt en dl när jag prövade. Men 5 msk och två blå skopor blir exakt lika mycket (jag testade med vatten). Så jag kanske har fått rätt blå skopa...

• krakel

aha där ser man.. testa oxå med vatten.. och jag fick 1 dl... knas jaja min flicka blev superhård i magen så hån är väl känslig???

• Loli80

Hur får man tag på denna burken?

• annry

Gå in på www.nestlebarnmat.se. Klicka på ikon till vänster "köp nestlé välling- få vällingburk" Följ instruktionerna. Man måste ha köpt ett vällingpaket och ska använda EAN-koden på paketet för att få burken. Sedan skickas den fraktfritt till närmsta paketutlämningsställe.

• smarties

Huhu? Har inte ens tänkt på det, o jag har kört skopan i flera veckor nu, ska man inte göra det menar ni? Sonen verkar inte missnöjd iaf? :)

• krakel

alltså det verkar ju va olika hur nu det funkar, men till mig sa de att den skulle man inte använda typ.. utan det är 5 msk eller 3/4 dl som gäller så blir det det i din så kör på bara....

Svar på tråden Nestle vällingsburk