• Tessy

Köpa begagnat eller nytt piano???

Jag har spelat piano sen jag var liten men har inte spelat nu eftersom jag inte har något piano längre. Nu är jag sugen på att börja igen och undrar lite var man kan köpa piano ifrån, är det bäst att köpa begagnat via en affär eller privatpersoner? Vill ju köpa ett bra piano och betalar hellre mera pengar. Är det stor skillnad mellan nya och gamla i priser??? Tacksam för hjälp i denna djungel!

• Svar på tråden Köpa begagnat eller nytt piano???
  • blivande fsk lärare

på Blocket skänker dom bort pianon, eller mot annonskostnad..

• 20th century fox

japp, sen är det bara att stämma om det. Mycket billigare än att köpa ett nytt.

• frep

Hittar du ett bra piano spelar det ingen roll om det är gammalt.
    Ska du ha ett vanligt akustiskt får du räkna med att stämma det en gång om året om inte pianot ska bli kasst efter några år.
    Kolla med en pianostämmare där du bor vad det kostar + att de brukar veta var det finns bra, begagnade pianon.

Annars finns det bra digitala varianter idag också.

Lycka till

• Aktris

De flesta skänker bort sina pianon om man kan hämta upp!

• Havsjungfrun

Köp ett begagnat, jättebilligt och finare. Bara att stämma ett par gånger.

• Shasista

det kostar allt från 1000:- till 3000:- att stämma ett piano,i alla fall i mina trakter (Halland/skåne) så ta ett sånt piano som du får "gratis", för så fort du flyttar ett piano från ett hus till ett annat måste det stämmas direkt. Så det blir pengar hur som helst. :)

• Master J

Ett instrument i trä är "levande". Betydande att för att man ska få det att låta som bäst skall det användas!!! Alternativet är att placera instrumentet öppet i ett rum där mycket ljud förekommer. Således är låter alltid ett använt piano eller en gitarr/fiol mm betydligt bättre än en helt nytt.
    Blocket ger bort en mängd superfina pianon... ska själv försöka få ett den vägen... pianon som nya på tiden det begav sig kostade en förmögenhet......

• Flygfotogen

Ingen vill då köpa mitt piano iaf... Folk på blocket är bara sååå tröga. Skrev vart pianot stod väldigt tydligt och vad får man inte för fråga? Jo... "Vart finns pianot?"

• Master J

Marsch/ trist att du inte fått ditt piano sålt. Men misstänker att många drar sig för en så gigantisk möbel. När sedan högkvalitativa pianon finns att få gratis kan det vara förbannat svårt att sälja ett och få betalt för det.... önskar dig ändå lycka till...

• Master J

Hmm, elpiano, det var en helt annan femöring. Vad för fabrikat och vad vill du ha för det?
    Tråkigt nog översvämmas marknaden av billiga elektronikprylar mm vilket gör att instrumentet man betalat 10 tusen för, för kanske bara några år sedan redan fallit under lågvattenmärket i pris. Såg en fin elgitarr med förstärkare idag på Rusta som troligen orde kosta ca 2000,oo medan de begärde 695,oo för hela kitet... vanvett

Svar på tråden Köpa begagnat eller nytt piano???