• L2K

Gravid och jobba på McDonalds?

Hej!
    Är det nån här som jobbar eller har jobbat på McDonalds under graviditeten?

Hur länge jobbade ni isf? Fick ni andra arbetsuppgifter eller blev omplacerade?
    Linda, mamma till Sebastian -02 och Oskar -04
  • Svar på tråden Gravid och jobba på McDonalds?
  • kakan76

Nej jag har inte jobbat på McDonald varken innan efter, under eller efter graviditeten.. Men jag har jobbat innom restaurang i hela mitt vuxna liv..
    Förstår inte varför man skull efå andra arbetsuppgifter eller bli omplacerad när man e gravid... Man låter väll bara bli dom tyngsta lyften.. Steka hamburgare å stå i kassan e ju knappast skadligt om man e gravid

• susannn

min pojkvæns syster jobbade heltid på mc donalds nær hon va med sin son.. hon jobbade till 7 månaden utan problem.. jag har sjælv jobbat inom en likande ekdja i norge och absolut inga problem bara få några andra till attbæra før dig..

• L2K

En dag på jobbet innebär för mig i nuläget en hel del tunga lyft då jag jobbar öppningar och ska göra hela dygnets uppfyllning.

Det är superstressigt då jag bara står i kassan och det innebär att jag står och går i 8 timmar.
    Vi har en timmes rast som är förlagd på förmiddagen och sen kan det innebära 5timmars arbete utan uppehåll.

Dessutom har jag redan nu fått problem i fötterna av att stå och gå så mycket hela dagarna så självklart är jag lite orolig för hur det kommer bli fram över. Än så länge är jag bara gravid i v5. Min chef är dessutom inte den förstående typen...

Linda, mamma till Sebastian -02 och Oskar -04
  • susannn

ok.. jag jobbade 6,5 timmars stående pass i kassa jag med och då var jag ensam med att stæda restaurang också.. så jag hade alltså en kassac och ta hand om pluss att stæda undan på bord i restaurangen(detta låg mitt i ett vshopping senter). och jag klarade 7 månader utan några problem.. med det ær ju olika hur man mår men jag stressade en del då jag jobba dær før jag va ju tvungen att stæda resturangen nær det inte va kunder i kassan va liksom inte tid før en enda rast på 6,5 timme..

• Winnertaco

Jag jobbade tills jag var i v 35+0, och det gick ganska bra. De sista 4 veckorna (v31+0 - 35+0) jobbade jag halvtid, eftersom jag fått halv hp beviljad, och nu sista tiden innan förlossningen har jag tagit semester. Jag tror inte att det hade funkat så mycket längre än till v 35+0 då jag tog beslutet att gå hem, men det har ändå gått över förväntan. Sista månaden när jag jobbade halvtid jobbade jag 10-14 varje vardag, stod mest i kassan. Jag är skiftledare, så i början av graviditeten (fram till v 25 ungefär) körde jag skift, men det var lite jobbigt när man var gravid, för mycket stress och press, jag valde i samråd med min chef att "bara" stå på golvet sedan. Lyften har jag helt enkelt lämnat över åt någon annan, och det är ingen som har ifrågasatt varför jag inte vill bära fram köttkartonger från frysen eller filtreringslådor till disken. Jag har fått mer hjälp av min chef än jag någonsin trodde innan jag berättade att jag var gravid!

Svar på tråden Gravid och jobba på McDonalds?