• 99och06

röd pung

min pojke har super röd pung, är 9 1/2 månad. När jag ska tvätta honom och när jag försöker smörja honom skriker han som besatt. Även när han bärs blir han tokig. Jag har gett honom en supp pandoli för någon timme sedan och nu är det rätt lugnt... Något tips?

• Svar på tråden röd pung
  • EMMALOUISE

är han svullen oxå?

• 99och06

ne de tror jag inte...vet inte

• Kaktusen

Lufta utan blöja och smörja försiktigt med Inityolsalva.

• 99och06

de är helt obegripligt vad han skriker när jag smörjer honom.

• digimax

Prova smörja med nån salva typ idomin brukar hjälpa om det är rött och svider

• 99och06

bytte från pampers till libero i från och med i natt, kan det påverka?

• digimax

Tycker du ska ringa bvc imorgon,han kanske inte tål de blöjorna ni använder?

• 99och06

men kan det vara så? verkar rätt otroligt. är det så stor skillnad på blöjorna?

• prickis

jag tror inte att det är blöjorna.. ring bvc är mitt råd!

• digimax

kan vara nåt ämne i dom som han reagerar på men ring bvc!

• Tessekd

En plötslig smärta , rodnad, svullnad i pungen ska man ta på allvar. Har ni otur kan det handla om en testistorsion http://www.tryggabarn.nu/barn/Page11017.html.

Det är jätteviktigt att kolla upp i alla fall för att utesluta. Det kan ju faktiskt påverka den framtida fertiliteten annars.

Snälla ring i alla fall till sjukvårdsupplysningen NU om det överhuvudtaget finns något som ger misstanke om ovanstående.

♥ Mamma till Nellie ♥ 4/6-06 ♥
  • 99och06

ringde dit och det blir ju varken bu ller bä..han har inte så ont nu, men då gav jag ju honom en supp för ca fyra timmar sedan. Dessutom har inte pungen varit halvsidit påverkad så jag tror vi kan vänta till i morron, men om han börjar skrika av smärta skulle vi åka in...vad svårt! Men jag är ensam hemma och jag vet att pungen inte var halvsides påverkad....det vet jag, hoppas jag

• 99och06

tack för alla svar. Är verkligen ledsen över att jag inte visste hur allvarligt det är att vara röd om pungen. Det enda jag minns jag blev upplyst om var att man inte fick torka bakifrån och fram på tösen när hon var liten, något kring pojkens nedre regioner har jag aldrig hört eller läst, måste visst skaffa mig mycket mer information....

• 99och06

ska gå till bvc i morronbitti, hon hade namn på en bättre salva...

Svar på tråden röd pung