• Anonym (HJÄLP!!)

Luktar illa efter förlossning!! HJÄLP!!!

Snälla kan nån ta sig tid o hjälpa mig???
    Hittade inget passande ämne så jag skriver här.
    Jag födde barn för 3 veckor sedan o mitt underliv stinker.
    Jag blöder inte längre men har som nån ljusbrun vätska.
    Tror att det är avslaget.
    Jag duschar men det luktar ändå.
    Ska det vara så?
    Är det avslaget som luktar eller är det nåt fel?
    Känner mig så himla ofräsch!!!!

• Svar på tråden Luktar illa efter förlossning!! HJÄLP!!!
  • TvåM

Avslaget luktar ju inte hallon precis!

Det går över, men visst är det jobbigt när det ff håller på.

• Anonym (HJÄLP!!)

Kommer det bli fräscht igen då?

• Anonym (HJÄLP!!)
    tur,trodde det va kört!!
  • mrskensington

Det kan lukta illa ett par månader men det är helt normalt.

• Anonym (morsa)

Jag har haft nästan samma problem, hade avslag och det luktade huggorm!! En natt när jag satt och ammade så började jag tokblöda från underlivet, satte mig på toan och det rann blod i ca 20 minuter. Fick åka in med ambulans till förlossningen och där upptäckte dom att jag hade antingen koagler(levrat blod) eller en bit av moderkakan kvar. Fick nå livmodersammandragande tabletter för att sen komma på UL efter två veckor, var fortfarande kvar något där inne, men vi skulle avvakta i två veckor till, hade mitt avslag och litegranna blod ibland. Hur som helst så slutade det med att jag fick göra skrapning, det var en bit av moderkakan kvar och det var den som hade luktat så illa. Det var ju död vävnad och den hade inte kommit av sig själv för den satt stenhårt. Hadde jag inte gjort skrapningen så hade det kunnat bli infekterat och då hade jag kunnat få problem att bli gravid igen..

Hoppas att du TS inte har kvar nått från moderkakan för det luktar också pyton!

När jag efter skrapningen hade avslag så luktade det inte alls illa! mend det kan ju vara olika på olika personer..

• mrskensington

Ring sjukvårdsupplysningen eller mvc om du känner dig osäker.

• mirvis

D var lika för mig..slutade efter ca 7 veckor.

• Anonym

födde barn för 2 veckor sen, och det luktar verkligen som det är någon som dött där nere. fy sjutton! Den där ljusbruna vätskan har jag massor av, men blöder även litegrann imellan åt också..

• Anonym

Jag hade samma problem som dig. Jag nämnde det för min läkare som ordinerade en vaginalkräm åt mig i 6 kvällar, Starogyn. (Vet ej om den finns i Sverige)Nu har jag använt den i 3 kvällar och de ljusbruna, illaluktande flytningarna är borta och mina flytningar är "som förut" nu. Kan hända att du drabbats av någon infektion? Det är för övrigt 8 veckor sedan min förlossning.

Svar på tråden Luktar illa efter förlossning!! HJÄLP!!!