folk utan körkort ska inte heller få framföra motorfordon i trafiken!!!!!
Jag blir så otroligt förbannad! Arbetar som trafiklärare och blev idag påkörd bakifrån av en LGF elmoped/pruttbil med en förare som saknade körkort.
Det vansinniga i situationen är att denna person helt lagligt får lov att köra i den vanliga trafiken på samma gator där vi med körkort och "vanliga" fordon även vistas. Min elev ¨tillämpade helt korrekt högerregeln i en korsning vilket ledde till att idioten bakifrån körde in i oss bakifrån, jag hade i nästan en minut studerat denne idiot bakom i min backspegel eftersom han och hans kompis satt och hetsade bakom oss och garvade och gjorde tecken, dessutom med ca trettio cm-s avstånd till oss. Jag såg vad som skulle ske innan den hände men eftersom jag är maktlös när mina elever använder bromsen kunde jag inget göra.
Idioten bakom hade dessutom mage att tycka att jag var fånig som ville anmäla olyckan eftersom det KNAPPT syntes något på min sprillans nya bil, stora repor som han tydligen inte såg.
Det som gör mig så otroligt förbannad är som jag skrev tidigare, att folk utan körkort får framföra motorforden i samma hastighet (30 väg) och på samma villkor som oss med körkort.
Vi körde i 15 km/h mot korsningen så ni kan själva tänka er hur nära han låg när han inte kunde bromsa i tid. Jäkla jubelidiot!!!