• barnglad

ide' på tårtfyllning

Behöver lite tips på vad man kan ha för något på en tårta. Ska göra en *orm* på dotterns 1års kalas.

• Svar på tråden ide' på tårtfyllning
  • uniMog

*chokladkräm och mosad banan

* mosade hallon och vaniljkräm

*grädde och blåbär som enda fyllning eller ihop med vaniljkräm, mosade hallon eller mosad banan

*vit chokladmousse och passionsfruktsfromage

How 'bout the power to kill a yak, from 200 yards away... WITH MIND BULLETS!
  • saraseal

choklad mouse

Mvh Sälen =)
  • Lirre
    Pejgan:
    Hur gör man chokladkräm?
    ~~Mamma till gullungen Agnes 10 månader~~
  • marlene23

marsánkräm och ananasbitar på ett trårtplan.. vispgrädde med ooý och bananbitar på ett tårtplan.. vispgrädde längst upp!

• uniMog

JAG gör den genom att helt enkelt blanda oboy och ovispad grädde.  Men det finns nog ungefär hundra olika recept.

• marlene23

oboýgrädden kan bytas ut mot nutella

• saraseal
    Lirre skrev 2006-11-15 19:10:05 följande:
    Pejgan:Hur gör man chokladkräm? ~~Mamma till gullungen Agnes 10 månader~~
    det finns att köpa i pulverform annars =) man vispar det med vatten
    Mvh Sälen =)
  • uniMog

mja fast då blir det ju mousse/fromage. Väl?

• kingkong

men kan faktiskt ha barnpureérna, fruktpureérna, det blir, tro det eller ej, ganska gott....

• Nyfiken gul

*mosad banan + blåbärspure (barnmatsburk)

*aprikospure + päronpure

*mosad banan + vispad grädde

• Babe

istället för vanlig marsan/vaniljkräm är det gott med citronkräm eller jorgubb, de som finns färdiga som "dessrter" i påsar som vispas ihop med mjölk. Supernekelt och supergott!!

istället för att "bara" ha sylt emellan, kan du tex blanda färska eller frysta hallon (eller andra bär) i sylten 50/50, då blir det en helt annan smakupplevelse och nyttigt!!!

• Pyret 85

jag ska göra tårtor imorgon o då ska jag ha mosad banan blandat med vispgrädde på ett lager och ananas blandat med vispgrädde på det andra lagret.

//Mamma till världens sötaste Lian
  • Babe

oooh, kräm heter de inte som jag skrev... tror de kallas fromage, sorry!

• Stjärnstopp

Vaniljkräm???
    Är det marsan kräm eller vad?
    :=)

Svar på tråden ide' på tårtfyllning