ide' på tårtfyllning
Behöver lite tips på vad man kan ha för något på en tårta. Ska göra en *orm* på dotterns 1års kalas.
Behöver lite tips på vad man kan ha för något på en tårta. Ska göra en *orm* på dotterns 1års kalas.
*chokladkräm och mosad banan
* mosade hallon och vaniljkräm
*grädde och blåbär som enda fyllning eller ihop med vaniljkräm, mosade hallon eller mosad banan
*vit chokladmousse och passionsfruktsfromage
choklad mouse
marsánkräm och ananasbitar på ett trårtplan.. vispgrädde med ooý och bananbitar på ett tårtplan.. vispgrädde längst upp!
JAG gör den genom att helt enkelt blanda oboy och ovispad grädde. Men det finns nog ungefär hundra olika recept.
*tårtplan*
oboýgrädden kan bytas ut mot nutella
mja fast då blir det ju mousse/fromage. Väl?
men kan faktiskt ha barnpureérna, fruktpureérna, det blir, tro det eller ej, ganska gott....
*mosad banan + blåbärspure (barnmatsburk)
*aprikospure + päronpure
*mosad banan + vispad grädde
istället för vanlig marsan/vaniljkräm är det gott med citronkräm eller jorgubb, de som finns färdiga som "dessrter" i påsar som vispas ihop med mjölk. Supernekelt och supergott!!
istället för att "bara" ha sylt emellan, kan du tex blanda färska eller frysta hallon (eller andra bär) i sylten 50/50, då blir det en helt annan smakupplevelse och nyttigt!!!
jag ska göra tårtor imorgon o då ska jag ha mosad banan blandat med vispgrädde på ett lager och ananas blandat med vispgrädde på det andra lagret.
oooh, kräm heter de inte som jag skrev... tror de kallas fromage, sorry!
Vaniljkräm???
Är det marsan kräm eller vad?
:=)